Premiul Nobel pentru Medicină. Doi cercetători, David Julias și Ardem Patapoutian, au câștigat distincția, pentru descoperirea receptorilor de temperatură și atingere

04 Oct 2021 | scris de A.V.

Premiul Nobel pentru Medicină. Doi cercetători au câștigat distincția, pentru descoperirea receptorilor de temperatură și atingere.

Biologii moleculari David Julius și Ardem Patapoutian au câștigat anul acesta premiul. Descoperirile acestora au dezvăluit unul dintre secretele naturii și au explicat baza moleculară pentru detectarea căldurii, a frigului și a forței mecanice, care este fundamentală pentru capacitatea noastră de a simți, interpreta și interacționa cu mediul înconjurător conform Comitetului Nobel, reunit, luni, la sediul Institutului Karolinska din Stockholm.

Anul trecut, cercetătorilor Harvey J. Alter (SUA), Michael Houghton (Marea Britanie) și Charles M. Rice (SUA) le-a fost acordat premiul pentru descoperirea virusului care provoacă Hepatita C.

Săptămâna aceasta se decernează Premiile Nobel. Cel pentru Medicină sau Fiziologie este primul care se decernează. Este urmat de cel pentru Fizică, Chimie, Literatură, Pace și Științe Economice. Valoarea premiului Nobel este de 10 milioane de coroane suedeze (aproximativ 873.000 de euro). Acesta este împărţit, dacă există mai mulţi laureaţi ai unui singur premiu