Evitaţi salata verde pregătită şi ambalată. Ce au descoperit cercetătorii

18 Noi 2016 | scris de Gabriela Antoniu
Evitaţi salata verde pregătită şi ambalată. Ce au descoperit cercetătorii

Ei au descoperit că sucul produs de frunzele de salată tăiate pot accelera înmulţirea salmonellelor de peste  2.400 de ori. Acest suc ajută bacteriile să se lipească de frunzele de salată atât de puternic încât nici cea mai insistentă spălare nu le mai îndepărtează.

De asemenea, salata poate creşte virulenţa bacteriilor, dând posibilitatea apariţiei unor infecţii. Experţii îi atenţionează pe consumatori să evite, dacă este posibil, salata gata tocată, să o clătească foarte bine şi să nu o lase la căldură.

Cercetătorii nu au măsurat nivelul de salmonella în salata cumpărată, dar au cercetat modul în care bacteria se dezvoltă pe frunzele tocate şi se lipeşte pe suprafaţa pungilor din plastic.

Dr. Primrose Freestone, de la Departamentul de Infecţii, Imunitate şi Boli inflamatorii al Universităţii Leicester, a declarat că frunzele de salată sunt tăiate în timpul recoltării, iar cercetătorii au descoperit că şi câţiva microlitri de suc (sub 1/200 dintr-o linguriţă) care se scurg din codiţele tăiate ale frunzelor ajută bacteria să se dezvolte în apă, chiar şi atunci când e îngheţată.

"Şi cele mai mici urme de suc scurse din frunzele tăiate pot ajuta bacteria să crească şi să provoace îmbolnăviri", a adăugat cercetătoarea. Ea mai spus că studiul reprezintă şi un mod de a le reaminti consumatorilor să mănânce salata ambalată cât mai repede posibil.

"Am descoperit că, odată punga deschisă, bacteria prezentă în mod natural pe frunze se dezvoltă rapid, chiar dacă o ţinem în frigider", a adăugat dr. Freestone.

Dr. Kimon Karatzas, profesor-asistent la Microbiologie alimentară - Universitatea Reading, a declarat că "evitarea produselor proaspete nu este o soluţie, dar, dacă este posibil, ar fi preferabil să cumpăraţi pe acelea netocate sau netăiate şi întotdeauna să le spălaţi înainte de a le mânca, inclusiv pe cele care au mai fost deja spălate. De asemenea, este important să păstraţi aceste produse la frigider".

Studiul a apărut în publicaţia Microbiologie aplicată şi de mediu.