Experții NASA cred că ar putea exista viață pe Europa, unul dintre sateliții planetei Jupiter. Expediție în 2020

19 Mai 2016 | scris de Cristi Ionescu

Un nou studiu dat publicității de către NASA oferă noi date cu privire la posibilitatea existenței vieții extraterestre în oceanul ce acoperă Europa, unul dintre cei 67 de sateliți cunoscuți ai planetei Jupiter. Oamenii de știință susțin de mai multă vreme că pe acest misterios satelit acoperit de apă ar putea exista viață. Această lună a lui Jupiter, care are aproximativ 25% din dimensiunea Pământului, este acoperită cu o groasă calotă glaciară. NASA susține că sub această calotă glaciară se află un ocean de apă sărată.

În cadrul acestui studiu, cercetători de la Jet Propulsion Laboratory, aparținând NASA, au comparat potențialul Europei de a produce hidrogen și oxigen cu cel al planetei noastre, folosind aceleași metode concepute pentru a studia oceanele terestre. Acest lucru le-a permis să estimeze ce volum de hidrogen poate fi eliberat în urma reacției dintre apa sărată a oceanului și formațiunile de roci de pe Europa.

"Ciclul oxigenului și hidrogenului din oceanul Europei poate fi un indiciu important privind chimia acestui ocean și, cel mai important, despre posibilitatea de a exista viață în adâncurile sale, așa cum este și pe Pământ", a susținut coordonatorul acestui studiu, geofizicianul și planetologul Steve Vance, de la NASA.

Conform echipei de la NASA, pe Europa există de aproximativ zece ori mai mult oxigen decât hidrogen — aproximativ același raport între oxigen și hidrogen ca și pe Pământ.

Astrobiologul Kevin Hand, coautor al acestui studiu, a comparat chimia din oceanul Europei cu circuitul dintr-o baterie. El a comparat oxidanții din gheață cu polul pozitiv și substanțele chimice de pe fundul oceanului cu polul negativ al bateriei. "Dacă viața sau procesele biologice completează acest circuit rămâne să descoperim după ce vom explora Europa", a precizat Kevin Hand.

NASA pregătește o misiune pentru explorarea Europei ce va fi lansată începând cu anul 2020. (Sursa)