Ce au în comun METEORIȚII de pe MARTE cu o peșteră din ROMÂNIA. Descoperire FANTASTICĂ a oamenilor de știință canadieni (VIDEO)

19 Iun 2015
Chiar dacă dovezile directe privind viaţa pe Marte lipsesc deocamdată, oamenii de știință susțin că, dacă într-adevăr există viață pe Planeta Roșie, atunci aceasta se află sub suprafața corpului ceresc, relatează The Guardian.

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Brock din Ontario a scos la iveală faptul că meteoriții marțieni conțin bule de metan, sugerând existența unor microbi care se hrănesc cu metan și care pot supravieţui în solul planetei, într-o "biosferă profundă, similară cu cea de pe Pământ".

Nigel Blamey, cel care a condus cercetarea la Universitatea Brock din Ontario, a declarat: "Trebuie să spunem clar că nu am descoperit viaţa. Cu toate acestea, dacă există viaţă pe Marte, atunci ar trebui să ne concentrăm sub suprafaţă".

Anul trecut, roverul Curiosity al NASA, aflat pe Marte, a detectat "valuri" de metan care ieşeau de sub Craterul Gale, ceea ce sugerează că pe planetă continuă să se producă acest gaz.

Suprafaţa Planetei Roşii este bombardată de radiaţii şi temperaturi care coboară până la -90 de grade Celsius, fiind extrem de ostilă vieţii. Cele mai recente descoperiri sugerează că stratul de sub suprafaţă ar putea fi favorabil – cel puţin microbilor similari celor găsiţi în unele medii extreme de pe Pământ, care respiră cu ajutorul metanului, nu oxigenului.

"Dacă este adevărat, atunci rezultatele arată faptul că suprafața marțiană ar putea să susțină viața", a precizat profesorul Monica Grady, de la Universitatea Open.

Cu toate acestea, Grady a spus că părerile oamenilor de știință sunt împărțite în legătură cu semnificația existenței metanului pe Marte. Pe Terra, o mare parte din metanul din atmosferă este produs atât de microbi, cât și de animale. O altă ipoteză ar fi că metanul din meteoriți ar fi fost produs în urmă cu un miliard de ani, într-un timp când pe Marte exista apă.

"Unii microbi produc metan, alții se hrănesc cu metan", a subliniat Monica Grady.

Peștera Movile, în atenția NASA

Cercetătorii NASA au ajuns la concluzia că un mediu ostil vieții, asemătător celui de pe Marte, se află în peştera Movile, de lângă Mangalia. Considerată un "Marte subpământean", în această peșteră au fost descoperite peste 200 de specii adaptate la un mediu fără oxigen, dar bogat în metan.

Peștera Movile, descoperită în anul 1986, se întinde pe o lungime de 300 de metri, are galerii joase de 1-2 metri și un ecosistem vechi de 200 - 300 de milioane de ani. Potrivit oamenilor de știință, este singurul loc descoperit până acum pe Pământ care ar continua să existe în cazul unei calamități sau a unui atac nuclear. (V.M.)