Cercetătorii americani au descoperi punctul sensibil al virusului Ebola

27 Mai 2015
Cercetătorii americani au descoperi punctul sensibil al virusului Ebola
 Cercetătorii americani au descoperit punctul slab al virusului Ebola. O proteină indispensabilă pentru pătrunderea virusului în celulă a fost identificată de o echipă de virusologi americani, transmite Franceinfotv. Ei au blocat această proteină, în cadrul testelor pe rozătoare, şi virusul nu a mai reuşit să infecteze celulele, nici să se înmulţească, deschizând astfel calea unor noi terapii care să fie folosite în cazul oamenilor infectaţi cu virusul Ebola.

În premieră, am reuşit să obţinem ca rozătoarele să fie complet rezistente la acţiunea virusului Ebola, la înmulţirea şi simptomele infecţiei, spun cercetătorii americani. Studiul efectuat pe rozătoare a permis identificarea unui mod de blocare a moleculelor, ceea ce împiedică virusul să pătrundă în interiorul celulelor, au precizat cercetătorii americani, autori ai acestui studiu, publicat în revista mBio. Pentru a intra într-o celulă şi a infecta organismul, virusul nu are altă soluţie decât să se ataşeze de o proteină, numită Niemannn-Pick C1 (NPC1), care se găseşte în celulele sistemului imun. Fără ele, virusul Ebola nu se poate replica.

„Studiul nostru arată că NPC1 este punctul slab, călcâiul lui Ahile al virusului Ebola pentru infectarea gazdelor, explică Kartik Chandran, unul dintre autorii studiului. Ideal ar fi ca viitoarele studii efectuate pe oameni să continue testele pe rozătoare şi să conducă apoi la punerea la punct de antivirale capabile să ţintească în mod eficient proteina NPC1. Astfel, va fi limitată infecţia cu Ebola „dar şi prin alte filovirusuri, cum ar fi virusul Marburg, considerat „verişor” cu virusul Ebola”, precizează Kartik Chandran.

Culturile de ţesuturi efectuate în laborator au arătat că virusul Ebola se foloseşte de proteina NPC1 pentru a intra în citoplasmă celulară, mediul intern al celulei care conduce la nucleu. Fapt uimitor, cercetătorii au descoperit, de asemenea, că această proteină este foarte implicată în transportul colesterolului în celule. Persoanele care, din cauza unor anomalii genetice, nu produc această proteină suferă de o tulburare neurodegenerativă letală, numită maladia lui Niemann-Pick. În cazul acestor persoane, celulele sunt blocate din cauza acumulării de colesterol.

Alte stiri din Sanatate