Serviciul de ambulanţă are un deficit de personal de aproape 50%

27 Oct 2016 | scris de Magda Marincovici
Serviciul de ambulanţă are un deficit de personal de  aproape 50%

"Serviciul de ambulanţă este solicitat din ce în ce mai mult şi facem faţă cu din ce în ce mai multă greutate, având un deficit de personal de 47%", a spus managerul SABIF. În primele zece luni ale acestui an, peste 2,84 de milioane de apeluri la 112 au fost direcţionate către serviciile de ambulanţă, ceea ce înseamnă 7 apeluri în fiecare minut, a declarat managerul .

Managerul Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov a mai precizat că numărul solicitărilor la serviciul de ambulanţă a crescut semnificativ faţă de anul trecut, în primele zece luni ale acestui an fiind direcţionate către serviciile de ambulanţă din România un număr de 2.842.432 de apeluri, ceea ce înseamnă că în fiecare minut au fost direcţionate 7,23 de apeluri către serviciul de ambulanţă.

Potrivit acesteia, în 2015 au fost direcţionate către serviciile de ambulanţă din România peste 3,74 de milioane de apeluri, reprezentând 74% din totalul apelurilor primite la 112.

"Un fenomen pe care l-am observat după incendiul de la Colectiv a fost creşterea numărului de urgenţe de cod galben. De asemenea, după data de 28 septembrie, dupa cazul mult mediatizat Gyuri Pascu, apelurile la Salvare au crescut. A fost un număr record de solicitări în 24 de ore, respectiv peste 1700 de solicitări", a afirmat managerul SABIF.

1 din 4, urgenţă medicală

Coordonatorul SMURD Bucureşti, dr Bogdan Opriţa, a spus că, potrivit unui raport al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), anul trecut, media la nivel naţional a pacientilor care au fost duşi de ambulanţe sau s-au prezentat la unităţile de primiri urgenţe ale spitalelor a fost de 1 din 4. "Adică un român din 4 a ajuns la o unitate de primiri urgenţe".

"Din 350.000 de intervenţii SMURD la nivel naţional anul trecut, 72.000, adică 21%, au fost în Bucureşti", atrage atenţia dr. Bogdan Opriţa.

 

Alte stiri din Sanatate

Ultima oră