Flora intestinală ne poate manipula pofta pentru unele alimente, ceea ce explică apariţia obezităţii

08 Iun 2015
 Flora intestinală, microbiomul cum o numesc cercetătorii, poate influenţa pofta pentru anumite alimente şi starea umorală, susţin cercetătorii de la Arizona State University, UC San Francisco şi Universitatea din New Mexico, anunţă TopSante. Cercetătorii au analizat ansamblul studiilor din literatura de specialitate privitor la microbiom şi au constatat că diferitele specii de bacterii nu au toate aceleaşi nevoi nutritive. Unele bacterii preferă alimentele bogate în zahăr, altele, grăsimile. Şi pentru a rezista în intestinul nostru, care reprezintă un ecosistem, bacteriile trebuie să obţină nutrienţii de care au nevoie. Pentru aceasta, ele lansează semnale moleculare către sistemul endocrin sau nervos, care induc apoi răspunsuri fiziologice şi comportamentale, ceea ce pot mări preferinţele pentru un aliment sau altul.

Microbii din intestinul nostru au capacitatea de a manipula starea umorală, comportamentul alimentar, alterând semnalele neuronale, schimbând receptorii gustului şi producând toxine care generează starea de rău. Sau, dimpotrivă, microbii care primesc ce „le place” oferă recompense, dătătoare ale unei stări de bine, explică Athena Aktipis, co-autoare la acest studiu. Echilibrarea microbiomului ar putea preveni boli cum sunt obezitatea, diabetul şi cancerul sistemului gastro-intestinal.

Alte stiri din Sanatate