UPDATE. Sistemul RCA e blocat. Şoferii nu mai pot primi bonusuri

20 Sep 2016 | scris de Gabriela Antoniu
UPDATE. Sistemul RCA e blocat. Şoferii nu mai pot primi bonusuri

În aceste condiţii, autorităţile de control nu pot verifica dacă şoferii au sau nu asigurări, însă rămân de bază chitanţa şi poliţa cu timbru sec din registrul unic al asigurătorilor, relatează mediafax.ro. Sistemul a creat probleme tehnice încă de luni, iar softul nu a operat bonusurile legale, spre nemulţumirea şoferilor.

Motivul blocării sistemului de înregistrare a poliţilor RCA ar fi, potrivit brokerilor, de natură tehnică, însă alţi asigurători anunţă că softul sistemului nu este updatat şi din acest motiv mii de şoferi din întreaga ţară au fost prejudiciaţi. Mai mult, Legea RCA nu a fost aprobată, iar ordonanţa de urgenţă care îngheţa tariful RCA pentru şase luni nu a fost publicată în varianta cerută şi asumată de transportatori şi ASF, după mitingul de joi, 15 septembrie.

Sistemul este oprit din CEDAM (n.r. baza de date cu asigurările auto obligatorii încheiate la nivel naţional) însă nimeni nu dă explicaţii. Doar două societăţi de pe piaţă (n.r în total sunt nouă asemenea societăţi) dau bonusul/ mouse, însă nici ASF nu a reuşit, până acum, să explice situaţia. La nivel de autoritate se ştia doar că sistemul nu merge.

"În cursul zilelor de luni și marți, 19 și 20 septembrie 2016, serviciile web ale sistemului informatic CEDAM (cu precădere cele pentru stabilirea clasei de daunalitate bonus-malus) au fost suprasolicitate din cauza unui număr foarte mare de interogări provenite de la companiile de asigurări, fiind înregistrat un volum zilnic de aproximativ 4 milioane de solicitări. Pentru comparație, același număr de interogări sunt primite în mod normal într-o perioadă de 1 — 2 săptămâni. Ca urmare, deși a rămas funcțional în tot acest timp, sistemul a răspuns cu greutate la interogări, anumiți utilizatori fiind puși în situația de a nu putea obține informațiile necesare emiterii de polițe RCA", a precizat ASF într-un comunicat.

Instituția precizează că analizează această situație, inclusiv prin intermediul unor întâlniri cu brokerii și asigurătorii. "ASF recomandă utilizatorilor, brokeri și asigurători, prelungirea duratei de răspuns la interogarea bazei de date, optimizarea în general a interogărilor transmise CEDAM, precum și verificarea propriilor sisteme informatice", se mai arată în comunicatul ASF.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră