Studiu alarmant: Peste 90% din păsările marine au resturi de plastic în stomac

01 Sep 2015
Studiu alarmant: Peste 90% din păsările marine au resturi de plastic în stomac
La nivel mondial, nouă din 10 păsări marine au resturi de plastic în stomac, arată un nou studiu. O echipă de cercetători australieni a descoperit că numărul păsărilor afectate de consumul accidental de plastic este mult mai mare decât se estimase anterior, respectiv 29%, scrie The Guardian.

“Este o cifră astronomică”, a declarat  Denise Hardesty, coautor al studiului. Ea a spus că problema maselor plastice ajunse în ocean a devenit alarmantă pe măsură ce omenirea a produs din ce în ce mai mult. “În următorii 11 vom fabrica la fel de mult plastic ca şi în anii 50 când a început producţia industrială ", a susţinut Hardesty.

Păsările confundă resturile de plastic cu icrele peştilor. "Ele cred că tocmai au făcut rost de mâncare când, de fapt, primesc o porţie de plastic", a mai spus cercetătoarea. Unele specii de albatros şi pasărea furtunii par să fie mult mai predispuse să mănânce plastic.

“Am văzut de toate. De la brichete la capace de sticle şi resturi de maşini. Am găsit şi jucării", a spus Hardesty. Iar situaţia se va înrăutăţi. Până în 2050, 99% din păsările marine vor avea plastic în stomac, după cum arată prognoza realizată de cercetătoare prin simulări pe computer.

"Numărul pare suprinzător de mare, dar, probabil, nu este nerealist”,  a spus Kiho Kim, cercetător la  American University, care nu a făcut parte din echipă, dar care aprobă studiul.

Citiţi mai multe ştiri din Ştiinţă!