NASA a descoperit materialul care permitea robotului Terminator să se autorepare (VIDEO)

03 Sep 2015
Spectatorii filmului Terminator 2 părăseau sălile de cinema ferm convinși de faptul că multe ipoteze din scenariu depășeau serios granițele fanteziei, dar, așa cum istoria a demonstrat-o, ficțiunea și realitatea se află într-o permanentă cursă de urmărire, cea din urmă pășind temeinic pe calea deschisă de imaginație și cretivitate.

În filmul menționat, unul dintre personajele - robotul rău, T 1000, are capacitatea de a regenera materialul din care este construit.

O echipă de cercetători NASA, în colaborare cu Universitatea din Michigan, a făcut primul pas către transformarea acestei utopii în realitate.

Este vorba de descoperirea unui compus chimic care are capacitatea de a etanșa în câteva secunde orice discontinuitate (ruptură) ce ar putea interveni pe suprafața lui, și asta fără a se folosi proprietățile tranziției dintre starea solidă în cea solidă.

Acest nou material este un prim pas în dezvoltarea unor tehnologii care vor permite navelor ce explorează spațiul cosmic să elimine, fără intervenție umană, eventualele deteriorări generate de contactul cu meteoriți.