Incredibil: Testul capabil să detecteze toate virusurile din corpul omului

03 Oct 2015
Incredibil: Testul capabil să detecteze toate virusurile din corpul omului
Cercetătorii americani au pus la punct un test capabil să detecteze toate virusurile umane şi animale, chiar atunci când sunt prezenţi în numă mic, scrie Sciences et  Avenir.

Este incredibilul anunţ făcut de cercetătorii de la Universitatea din Washigton. Ei explică, în revista Genome Research, că noul test – numit ViroCap – poate detecta virusurile la nivele nedetectabile prin testele folosite în prezent bazate pe scanare genomică. În plus, actualele teste nu pot repera decât virusul bănuit a fi implicat în boala pacientului. Or, ViroCap detectează 337 de virusuri din 34 de familii diferite.

« Cu acest test, nu sunteţi obligat să ştiţi ce virus căutaţi », explică într-un comunicat Gregory Storch, autorul principal al studiului. « Credem că el va fi util, în special, atunci când testele standard nu reuşesc să stabilească diagnosticul şi pentru a determina cauza unei epidemii », spune Storch.

Cercetătorii americani spun că, probabil, într-o zi acest test va fi utilizat pentru a detecta epidemiile provocate de virusurile cele mai periculoase la ora actuală, cum sunt Ebola, Marburg sau SRAS (sindromul respirator acut), dar şi cele provocate de virusurile obişnuite, rotavirusuri, norovirusuri, care sunt responsabile de infecţii gastro-intestinale severe.

Adaptarea pentru detectarea bacteriilor, ciupercilor…

Pentru realizarea acestui test, autorii lui au analizat secvenţele unice de ADN şi ARN ale unor virusuri care infectează periodic corpul omului şi al animalelor. În total, echipa de cercetători a recoltat două milioane de secvenţe genetice unice.

Cercetătorii au anunţat că noul test a reuşit să detecteze cu 52% mai multe virusuri, comparativ cu testele existente în prezent în uz. ViroCap este atât de sensibil încât detectează şi suşele variante ale virusului, ceea ce nu pot face testele actuale, afirmă Todd Wylie, co-autor al studiului.

În plus, comparativ cu testele folosite acum, ViroCap poate identifica şi subtipurile virale. Kristine Wylie, co-autor al studiului, susţine că va fi posibilă, de asemenea, adaptarea acestui test pentru a descoperi şi alţi agenţi patogeni, cum sunt bacteriile, ciupercile, inclusiv genele asociate la rezistenţa la antibiotice sau la alte medicamente.

Alte stiri din Sanatate