Suspiciuni legate de un medicament anti-cancer!

16 Feb 2017 | scris de Magda Marincovici
Suspiciuni legate de un medicament anti-cancer!

Presa franceză semnalează că docetaxel, un medicament folosit în tratamentul cancerului de sân, ar fi cauza decesului a cinci paciente. Este deocamdată o suspiciune care va trebui elucidată de Agenția națională a medicamentului (ANSM) din Franța.

Din vara anului trecut și până acum, trei femei au decedat la Institut Gustave Roussy după o injecție cu acest medicament. Medicii s-au alertat. Într-un alt spital, s-au înregistrat alte două decese în aceleași circumstanțe, motiv pentru care medicii de acolo au oprit prescrierea medicamentului. Decizia a fost luată după decesul celei de-a doua paciente. Cred că pentru moment trebuie stopată administrarea medicamentului, explicaă doctorul Paul Cottu, oncolog, șeful serviciului de oncologie medicală la Institutul Curie, citat de Francetvinfo.

Acest medicament este folosit în 30%-50% dintre tratamentele cancerului de sân, subliniază dr. Paul Cottu. 

Într-o scrisoare adresată în 15 februarie medicilor, Agenția medicamentului nu formulează nicio recomandare în absența unor elemente complementare. Agenția nu a suspendat medicamentul, dar sugerează pentru moment o altă moleculă. În prezent, docetaxel reprezintă 50% din piața, fiind medicamentul cel mai folosit în centrele de îngrijire a persoanelor oncologici.

Potrivit unui comunicat al ANSM, cele cinci paciente au decedat după o enterocolită pe un fond neutropenic. Enterocolita este o inflamare severă a tubului digestiv, care, după  complicații infecțioase, se transformă în septicemie, explică dr. Cottu. Neutropenia este o tulburare hematologică constând în nivelul foarte scăzut al globulelor albe. Potrivit ANSM, neutropenia este efectul nedorit cel mai frecvent observat după administrarea docetaxel, motiv pentru care ANSM recomandă o supraveghere atentă a formulei sanguine în cazul pacientelor tratate cu acest medicament.

Medicul Paul Cottu spune că se cunoaște  că medicamentul este asociat cu efecte secundare, în special digestive, pe care medicii știu să le țină sub control  și că acestea au impact moderat și tranzitoriu.

Dr. Cottu subliniază că nu sunt motive ca pacientele să se îngrijoreze, pentru că acest tip de accidente sunt foarte rare. El le recomandă să consulte de urgență medicul dacă prezintă dureri abdominale și febră. 

 

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Sanatate

Ultima oră