Testul de sânge care poate determina cu 8 luni înainte recidiva cancerului de sân

28 Aug 2015
 O simplă analiză a sângelui ar putea determina, cu  multe luni înainte de apariţia unor noi tumori, dacă o femeie suferindă de cancer al sânului este susceptibilă de recidivă. Acest test a fost prezentat recent în revista americană Science Translational Medecine.

A şti cu ceva timp înainte dacă un cancer va recidiva este una dintre marile provocări ale medicinei moderne, comentează autorii acestui studiu publicat în revista Science Translational Medecine, miercuri 26 august 2015. Şi cu cât recidivele sunt depistate mai devreme, în faze incipiente cu atât şansele de vindecare sunt mai mari. Aceasta este calea urmată de cercetătorii de la Institute of Cancer Research din Londra.

Cercetătorii britanici au prelevat eşantioane din tumoră şi de sânge de la 55 de paciente suferinde de cancer al sânului în stadiu precoce. Fiecare dintre paciente făceau chimioterapie şi au avut o ablaţie a tumorii. Testul sanguin necesar depistării ADN-ului cancerului a fost efectuat iniţial după intervenţia chirurgicală şi, apoi, a fost repetat din şase în şase luni. Iar rezultatele studiului indică determinarea recidivei cu 8 luni înainte de apariţia noilor tumori. Acest studiu se bazează pe o metodă care s-a dovedit eficient în diagnosticul precoce a cancerelor: cercetarea ADN-ului cancerului din sânge. Celulele tumorale trec printr-un fenomen natural de degradare, care permite reînnoirea ţesuturilor. Când celulele tumorale sunt, la rândul lor, distruse, ADN-ul tumorii poate fi detectat în sânge.

Potrivit lui Nicholas Turner, unul dintre autorii acestui nou studiu, acest test va fi disponibil în spitale peste mai mulţi ani, dar se încearcă scurtarea acestui termenelor prin iniţierea chiar de anul viitor a testelor pe loturi mari de paciente.

Alte stiri din Sanatate