Suntem înconjuraţi de un nor de microorganisme

23 Sep 2015
Suntem înconjuraţi de un nor de microorganisme
 Potrivit cercetătorilor americani, omul este înconjurat de un nor compus din milioane de bacterii. Acest nor de microorganisme este ca o amprentă microbiană, diferită de la o persoană la alta. Din fericire, în mare parte aceste microorganisme nu sunt periculoase.

Potrivit doctorului James Meadow şi colegilor lui de la Universitatea din Oregon, chiar omul produce multe dintre aceste microorganisme, unele dintre ele provenind din tuse, strănut, piele, păr, dar şi din haine. Doar în timpul expirării aerului, omul răspândeşte, într-o oră, în jurul lui aproximativ un milion de microorganisme.

Compoziţia acestui nor de microorganisme este influenţată de igiena personală şi mediul în care trăieşte fiecare om. Autorii studiului susţin că persoanele cu barbă au capacitatea de a răspândi mai multe microorganisme, tocmai pentru că barba reprezintă un mediu ideal pentru dezvoltarea acestora.

Această descoperire ar putea fi folosită pentru depistarea unor infractori prin identificarea urmelor microbiene lăsate de aceştia la locul faptei. "Aceste amprente bacteriene vor putea, în anumite cazuri, să dezvăluie nu doar identitatea infractorului, ci și pe unde a trecut acesta înainte de a comite infracțiunea și ce anume a făcut acolo", spune doctorul Meadow.

Chiar şi aşa, autorii acestui studiu susţin că nu este cazul ca să trăim ca sub un clopot de sticlă şi să ne temem de norii de microorganisme ai celorlalte persoane din preajma noastră.

Principalele bacterii descoperite în acest nor sunt streptococul, care se găseşte în principal în gură, şi două bacterii prezente în mod curent pe piele: propionibacterium şi corinebacterirum.

Alte stiri din Sanatate