Ce îl SPERIE cel mai mult pe Dan Şova? Să fie 1,5 miliarde de euro...

11 Iun 2015
Ce îl SPERIE cel mai mult pe Dan Şova? Să fie 1,5 miliarde de euro...
Dan Şova a fost personajul principal al scenei politice în ultimele luni. Salvat de două ori de Senat, Dan Şova este în acest moment sub control judiciar în dosarul privind contractele casei sale de avocatură cu Complexul Turceni – Rovinari.

Şova a fost ministru al Marilor Proiecte şi, ulterior, al Transporturilor. În 2013, din calitatea de ministru al Marilor Proiecte, Dan Şova rezilia contractul cu Bechtel.

Ulterior a anunţat că acest document va fi desecretizat şi făcut public. Acest lucru s-a întâmplat doar parţial, numai o parte dintre anexe fiind urcate pe site-ul Departamentului pentru Marile Proiecte. La scurt timp, ministrul Şova anunţă că originalul Bechtel a dispărut.

Un an mai târziu, întrebat dacă a găsit contractul încheiat cu compania americană Bechtel, Şova a răspuns: "E o întrebare la care am mai răspuns, mai răspund de câte ori este nevoie, îl caută Parchetul de vreo şase luni".

Între timp, Parchetul General, unde a ajuns atât plângerea lui Dan Şova privind dispariţia Bechtel, cât şi a fostului ministru, Anca Boagiu, care au fost contopite, Parchetul îşi declină competenţa în dosarul Bechtel şi trimite dosarul la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 1, cea mai mică entitate de investigare. La câteva luni, dosarul a fost trimis la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 5 (PJS 5). Şi, în final. dosarul Bechtel ajunge la Secția de Poliție 17. Practic, de doi ani acest dosar pare, la rîndu-i, pierdut, ca şi contractul în sine.

Vorbim de un contract care are statut de secret de stat. Un astfel de contract, care ne-a costat 1,5 miliarde de euro, a ajuns în cercetare la o secţie de Poliţie. Cine doreşte tergiversarea acestei anchete şi de ce?

Bechtel în cifre


Contractul cu americanii de la Bechtel a fost semnat în 2004. Din cei 415 kilometri de autostradă s-au construit abia 54. Cu un cost de 28 de milioane de euro kilometrul. Milioane de euro s-au plătit numai pentru instalarea şantierului. Mai mult, statul român plătea companiei Bechtel chiar şi utilajele care staţionau.

Bechtel a revenit în atenţia publică în 2013, când,în luna mai, contractul era reziliat. În lipsa originalului. Practic, a fost reziliat doar tronsonul Suplacu de Barcău – Borş.

După reziliere, statul român a plătit companiei americane daune de 37 de milioane de euro.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră