Brandul turistic al României, altă idee genială: frunza, înlocuită de oaie!

30 Mai 2017
Brandul turistic al României, altă idee genială: frunza, înlocuită de oaie!

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunțat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că și-a propus să schimbe brandul turistic al României, prin înlocuirea celebrei frunze a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică țării în jurul legendei Miorița, informează profit.ro.

Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, și ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Miorița, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus.

De altfel, s-ar mai putea comenta și că oaia a mâncat frunza și că urmează ca lupul dacic să mănânce patrupeda propusă de ministrul Turismului...

La Consiliul Consultativ de săptămâna trecută, reprezentanții mediului de afaceri n-au știut, inițial, dacă ministrul glumește sau vorbește serios atunci când le-a spus că vrea să reconstruiască brandul turistic în jurul legendei Miorița. 

Ei au realizat că nu este vorba de o glumă atunci când ministrul le-a prezentat ca exemplu, pe un ton serios, Spania, care își asociază imaginea cu un taur, Franța, cu cocoșul galic, și le-a vorbit și despre vacă, care se regăsește și ea în brandul unor țări. În acest context, ministrul le-a explicat că Miorița ar reprezenta mai bine decât frunza imaginea turismului românesc. 

Cei prezenți la întâlnirea cu ministrul spun că au fost surprinși de ușurința cu care acesta vorbește de schimbarea unui lucru atât de important fără să aibă, mai întâi, ample discuții cu mediul de afaceri. Cu ani în urmă, celebra frunză a Elenei Udrea a luat naștere în urma mai multor întâlniri cu mediul de afaceri, dar chiar și așa a fost și a rămas extrem de controversat modul în care s-au desfășurat lucrurile.

_________________________________

UPDATE. Într-o intervenție telefonică la B1 TV, ministrul Turismului a declarat că mesajul său a fost greșit înțeles și că se referea la folosirea în promovare a legendelor și a simbolurilor naționale.

”Brand-ul de țară nu se poate modifica cinci ani. De la 2015 până în 2020 nu se poate schimba brand-ul de țară. Cine a băgat această falsă teme, ori nu cunoaște, ori este de rea credință. 

Eu nu am discutat că schimbăm brand-ul de țară. Este imposibil de schimbat scrisul acela ”România”, cu frunza deasupra. Să uităm de așa ceva. 

Nu de schimbarea brand-ului este vorba. Eu v-am spus să ne folosim de legende, de aceste simboluri naționale în promovare pentru că avem de realizat câteva broșuri noi, avem de realizat promovarea externă, dar avem de realizat și promovarea internă a României că, de fapt, cei mai mulți turiști sunt în România, plus încă trei milioane de cetățeni români care sunt în diaspora și vin de două ori pe an și cheltuiesc bani și în scop turistic în România. Eu la asta m-am referit, nu m-am referit să schimb brand-ul de țară”, a spus Mircea Dobre.

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră