Studiu: Vitamina D ajută la reducerea stresului şi scăderea tensiunii arteriale

01 Noi 2015
Studiu: Vitamina D ajută la reducerea stresului şi scăderea tensiunii arteriale
Un studiu recent arată că o doză zilnică de vitamina D poate scădea tensiunea arterială, reduce stresul şi îmbunătăţi condiţia fizică, scrie itv.com. În cadrul studiului pilot, realizat de cercetătorii de la Queen Margaret University din Edinburg, 13 voluntari au primit un supliment de vitamina D, iar administrarea zilnică a acesteia a avut ca efect îmbunătăţirea condiţiei fizice, scăderea tensiunii arteriale şi a nivelului de cortizol, cunoscut şi ca hormonul stresului. Nu acelaşi lucru s-a întâmplat cu un alt grup de voluntari cărora li s-au dat pilule inactive.

Studii anterioare arată că vitamina D blochează acţiunea unei enzime necesare pentru producerea cortizolului, care, în cantităţi mari, este responsabil de creşterea tensiunii arteriale prin vasoconstricţie.

În urma acestor rezultate, cercetătorii speră să facă un studiu amplu privind beneficiile suplimentelor cu vitamina D.Conducătorul studiului,  dr Emad Al-Dujaili, de la  Queen Margaret University, a declarat că deficienţa de vitamina D este o boală tăcută  de care se leagă rezistenţa la insulină, diabetul, artrita reumatoidă şi un risc ridicat pentru anumite tipuri de cancer. "Studiul nostru este încă o dovadă care arată importanţa abordării acestei probleme la scară largă", a mai spus el.

Vitamina D este sintetizată în organism prin acţiunea razelor solare asupra pielii.

Citiţi mai multe ştiri din Ştiinţă!