Studiu: Aspirina previne cancerul

12 Feb 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Studiu: Aspirina previne cancerul

Aspirina este folosită împotriva durerii, febrei şi inflamaţiilor, dar un nou studiu arată că luată zilnic, aceasta ţine cancerul la distanţă, relatează agenţia Xinhua, citată de english.cri.cn.

Studii anterioare au descoperit că aspirina scade riscul pentru anumite tipuri de cancer, dar oamenii de ştiinţă erau încă nedumeriţi cum anume acţionează pentru a preveni boala, mulţi dintre ei punând acest efect pe seama proprietăţilor antiinflamatorii ale medicamentului.

Conform noului studiu, cercetătorii de la Veterans Affairs, Texas, sugerează că interacţiunea dintre aspirină şi trombocite, responsabile de coagularea sângelui, opreşte dezvoltarea tumorilor.

În mod normal, trombocitele ajută la refacerea vaselor de sânge, prin formarea unui tromb la nivelul rănii, dar printr-o acţiune similară pot ajuta tumorile să se împrăştie şi să supravieţuiască.

Studiul, publicat în February issues of Cancer Prevention Research, arată că aspirina întrerupe procesul normal de coagulare prin obstrucţionarea unei enzime cheie numită COX-1, care duce la blocarea interacţiunii dintre trombocite şi celulele canceroase şi reduce creşterea tumorilor.

Unele experimente au folosit aspirină cumpărată din farmacii, dar în noul studiu s-a recurs la un mix de aspirină şi fosfatidicolin (PC), un tip de lipide sau molecule de grăsime care se găsesc în lecitina de soia, concepute să prevină riscul gastrointestinal asociat cu consumul de aspirină obişnuită.

Studiul a oferit dovezi că acest complex de aspirină, numit  Aspirin-PC/PL2200, are aceeaşi sau o acţiune mult mai pronunţată decât aspirina obişnuită, raportat la efectul anticoagulant.

"Aceste rezultate sugerează că efectele chemopreventive ale aspirinei pot fi datorate, în parte, de blocarea acţiunii proneoplastice a trombocitelor şi susţin posibilitatea folosirii Aspirinei-PC/PL2200 ca agent chemopreventiv mai sigur pentru cancerul colorectal şi, posibil, alte tipuri de cancer", afirmă cercetătorii în noul studiu.