NASA confirmă că există apă sub formă lichidă pe Marte

28 Sep 2015
NASA confirmă că există apă sub formă lichidă pe Marte
Agenția aerospațială americană, NASA, a anunțat că a găsit ”cele mai solide dovezi” de până acum privind existența apei în stare lichidă pe planeta Marte.

Agenția a utilizat date culese de Mars Reconnaissance Orbiter și precizează, cu dovezi, că apă sub formă lichidă se scurge pe suprafața planetei roșii.

Sonda a analizat paisaje marțiene, precum și urme ciudate lăsate pe sol. Urme provocate de apă care curge pe relieful planetei, precizează journaldugeek.com.

Faptul că există apă care se scurge pe relieful planetei a fost observat în anumite perioade și există imagini din satelit care dovedesc acest lucru. Apa nu curge cu debit mare, dar curge, mai scrie sursa citată.

Probele sugerează că apa apare și dispare pe Marte odată cu anotimpurile marțiene. Apa este lichidă, dar sărată, ceea ce o face prea puțin propice apariâiei vieții, comentează Le Monde.

În momentul în care a anunțat, joi, că a realizat o descoperire majoră referitoare la planeta Marte, NASA a suscitat o așteptare rar întâlnită printre pasionații de astronomie, dar și în rândul publicului larg.