NASA a publicat cele mai detaliate fotografii cu Soarele realizate vreodată

22 Iul 2020
NASA a publicat cele mai detaliate fotografii cu Soarele realizate vreodată

Cele mai detaliate fotografii cu Soarele realizate vreodată au fost surprinse de sonda Solar Orbiter, o misiune comună lansată de NASA şi Agenţia Spaţială Europeană.

Noile imagini cu Soarele au fost realizate de la doar 77 de milioane de kilometri distanţă de suprafaţa lui. Aceasta este aproximativ jumătatea distanţei dintre Soare şi Pământ. Până acum nicio altă cameră nu s-a apropiat atât de mult.

„Aceste imagini fără precedent ale Soarelui sunt cele mai detaliate pe care le-am obţinut vreodată”, a declarat Holly Gilbert, cercetător NASA.

„Aceste imagini uimitoare îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să îmbine straturile atmosferice ale Soarelui, ceea ce este important pentru înţelegerea modului în care influenţează acesta vremea pe Pământ şi în întregul sistem solar”, a explicat cercetătorul.

Oamenii de ştiinţă implicaţi în misiune au spus că, deşi primele imagini obţinute de o navă spaţială servesc doar pentru a confirma că instrumentele sale funcţionează, aceste fotografii dezvăluie un nivel de detaliu fără precedent.

Nava spaţială poartă şase instrumente imagistice care studiază fiecare aspect diferit al soarelui. Unul dintre ele, care vizează imaginile ultraviolete extreme, a surprins mici puncte luminoase printre vârtejuri de galben şi gri.

Emisiile Soarelui au impact important asupra Pământului, dincolo de lumină şi căldură. Deseori sunt perturbatoare, deteriorând comunicaţiile radio. SolO i-ar putea ajuta pe cercetători să prezică mai bine aceste interferenţe.
Solar Orbiter va ajunge cel mai aproape de Soare la 43 de milioane de kilometri. Astfel, sonda se va afla pe orbita planetei Mercur.

Imaginile prezentate joi au fost captate la jumătatea lunii iunie, când ea se afla pe orbita planetei Venus.

Pământul se află, în medie, la aproximativ 149 de milioane de kilometri faţă de Soare.