Au fost descoperite trei planete, posibil locuibile, aproape de Pământ

02 Mai 2016 | scris de Gabriela Antoniu
Au fost descoperite trei planete, posibil locuibile, aproape de Pământ

Cercetările anterioare au arătat că în galaxie ar putea fi 40 de miliarde de planete asemănătoare Pământului, toate orbitând în zona locuibilă a stelelor lor. Oricum, cele trei planete descoperite chiar la marginea sistemului nostru solar ar oferi mult mai multe şanse de a găsi urme ale vieţii.

Aceste planete orbitează o stea mai rece şi mai puţin luminoasă decât Soarele nostru. Reprezentând doar o zecime din Soarele nostru şi având o temperatură la jumătate decât acesta, steaua este invizibilă pentru majoritatea telescoapelor.

Cercetătorii de la Universitatea Liège au folosit un telescop special din Chile pentru a descoperi cele trei exoplanete. Ei au observat steaua gazdă a planetelor timp de 62 de nopţi consecutive, din septembrie anul trecut, căutând schimbări în strălucirea acesteia. Cercetătorii au înregistrat trei scăderi de luminozitate a stelei respective pe care le-au asociat cu umbrele a trei planete care îi blocau strălucirea.

Rezultatele cercetării, publicate în revista Nature, arată că noile planete descoperite au o mărime asemănătoare Pământului. Două dintre planete au nevoie de   1.5 zile şi 2.4 zile să-şi orbiteze steaua, în timp ce a treia planetă are nevoie de  4.5 şi 73 zile. "Cu asemenea perioade scurte de orbitare, planetele sunt de 20-100 de ori mai aproape de steaua lor decât Pământul de Soare", a declarat Michaël Gillon, conducătorul studiului.

"Genul acesta de planete pe care le-am descoperit sunt foarte interesante din punct de vedere al căutării vieții în univers, dincolo de Pământ", a declarat Adam Burgasser, un cercetător care lucrează la acest studiu.

Planetele sunt atât de aproape, iar oamenii de știință vor avea în curând posibilitatea de a evalua dacă acestea sunt de fapt locuibile, dacă există deja viață pe ele.

Julien de Wit, co-autor al studiului, a declarat că "aceste planete sunt atât de aproape, iar steaua lor atât de mică, încât putem studia atmosfera și compoziția lor, și mergând mai departe, chiar generația noastră, putem evalua dacă acestea sunt, de fapt, locuite. Toate aceste lucruri pot fi atinse, sunt la îndemână acum. Este un jackpot în domeniu".