150 de cercetători, ÎNTÂLNIRE SECRETĂ la Harvard. Jurnaliștii de la New York Times au aflat ce plănuiesc savanții (VIDEO)

18 Mai 2016 | scris de Veronica Micu

Misterul şi secretomania acestei reuniuni a dat naştere unor speculaţii privind subiectul de discuţie, care ar putea fi crearea genomului uman artificial.

Jurnaliștii de la New York Times spun că presa nu a fost invitată la eveniment, fapt ce a ridicat și mai multe semne de întrebare în legătură cu adevăratul subiect al discuțiilor.

Unul dintre organizatori, dr.George Church, a declarat pentru publicaţia americană că discreţia a fost necesară datorită unei lucrări ştiinţifice proaspăt publicate într-o revistă de specialitate, care nu fusese încă revizuită.

Pentu unii, însă, răspunsul lui Church nu a fost convingător. Practica standard permite jurnaliştilor accesul la lucrări ştiinţifice chiar înainte de a fi publicate.

Un alt fapt care a accentuat suspiciunile a fost că, inițial, conferinţa a fost numită "HGP2: Proiectul Sintezei Genomului Uman". Denumirea a fost însă modificată înainte de eveniment în "Scrierea HGP – Testarea marilor genoame artificiale la nivel celular".

Proiectul îşi propune să "sintetizeze un genom uman complet într-o linie de celule într-o perioadă de zece ani".

HGP se referă la "Human Genome Project – Proiectul Genomului Uman", care a fost demarat în 1990 cu scopul de completa harta genomului uman prin citirea celor 3 miliarde secvenţe ADN care se regăsesc în fiecare celulă umană. Dar dincolo de citirea acestor secvenţe, noul proiect, aşa cum sugerează numele conferinţei, pare să încerce chiar scrierea ADN-ului.

Problemele etice care însoţesc o asemenea iniţiativă sunt extrem de complexe şi acesta pare să fie motivul principal pentru care totul se defăşoară departe de ochii opiniei publice.

Organizatorii, însă, nu au confirmat că acesta ar fi scopul proiectului. Dr. George Church a insistat asupra faptului că nu se intenţionează "crearea de oameni", ci doar de celule, secvenţe de ADN artificial caracteristic nu doar oamenilor, ci şi altor plante şi animale.

Această explicaţie nu înlătură însă definitiv întrebarea privind schimbarea în grabă a numelui conferinţei, dar și întreg misterul din jurul evenimentului.