Animalele de companie scad riscul de alergii şi obezitate la copii

09 Apr 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Animalele de companie scad riscul de alergii şi obezitate la copii

O cercetare realizată de Universitatea Alberta din Statele Unite arată că în familile cu animale de companie — dintre care 70% erau câini — copiii aveau un sistem imunitar mai puternic datorită microorganismelor care trăiesc în tractul digestiv.

Cercetarea a fost condusă de Anita Kozyrskyj, epidemiolog pediatru și una dintre cercetătorii de marcă în studierea microbiomului, relatează Science Daily, preluat de agerpres.ro.

Concluziile echipei lui Kozyrskyj, care a studiat testele efectuate pe mostre colectate de la copii, demonstrează o incidență mai mică a astmului în rândul copiilor care au crescut alături de câini.

Potrivit teoriei oamenilor de știință, expunerea la mizerie și bacterii în primele stadii de viață — spre exemplu, la cele prezente pe blana câinelui sau pe labele acestuia — poate contribui la dezvoltarea precoce a imunității.

Echipa lui Kozyrskyj, formată din 12 specialiști, a investigat efectul expunerii la animale a bebelușilor până la trei luni de viață manifestat prin creșterea efectivului a două bacterii — Ruminococcus și Oscillospira — asociate cu reducerea alergiilor și obezității.

"Abundența acestor două bacterii a fost de două ori mai mare când în casă era prezent un animal", a subliniat Kozyrskyj, potrivit sursei citate. Aceasta susține că expunerea la animalele de companie s-a demonstrat că influențează microbiomul în mod indirect în timpul sarcinii — manifestându-se de la câine la mamă și apoi la făt — și în primele trei luni de viață ale bebelușului.

De asemenea, cercetarea a arătat că schimbul de bacterii ce stimulează sistemul imunitar se desfășoară și în cazul unor situații despre care se știe că pot reduce imunitatea copiilor — lucru demonstrat în studiile precedente efectuate de Kozyrskyj — și anume naștere prin cezariană, administrarea de antibiotice în timpul nașterii și absența alăptării la sân.

În plus, cercetarea sugerează că prezența animalelor de companie în casă reduce posibilitatea de transmitere a infecției cu streptococ vaginal de grup B (GBS) în timpul nașterii, ce cauzează pneumonie la nou-născuți și este prevenit prin administrarea de antibiotic mamelor.