Antibioticele, cauză a pre-diabetului la adolescenţi

07 Apr 2016 | scris de Magda Marincovici
Antibioticele, cauză a pre-diabetului la adolescenţi

Cercetătorii de la Şcoala de medicină din Atena au analizat eşantioanele fecale a 10 adolescenţi cu pre-diabet şi ale 14 martori sănătoşi. Participanţii la studiul pre-diabetic au declarat că au luat antibiotice de trei ori pe an de când aveau trei ani.

Antibioticele distrug flora intestinală

Cercetătorii greci au observat că persoanele pre-diabetice au luat, în medie, de trei ori mai multe antibiotice în timpul copilăriei sau în primii trei ani de viaţă.

Studiul arată că participanţii pre-diabetici prezintă în mod particular un număr redus de unităţi formând o colonie de specii Ruminococus care se hrănesc cu bacteriile benefice din intestin. Distrugerea acestor bacterii benefice provoacă modificări negative în microbiot, fiind o explicaţie a pre-diabetului. Abuzul de antibiotice până la vârsta de trei ani poate fi o cauză a reducerii microbiotului benefic al intestinului şi aterează capacitatea de absorbţie şi echilibru metabolic.

Rezultatul? Un prediabet, adică stadiul incipient asociat cu riscul mărit de diabet tip 2, explică doctorul Charikleia Stefanaki, cercetător în endocrinologie pediatrică la Universitatea din Atena. "Antibioticele trebuie să fie administrate numai în cazurile când sunt obligatorii", spune dr. Stefanaki.

Microbiotul este un organ delicat, adesea neglijat de comunitatea medicală, care produce vitamine, hormoni şi micronutrienţi, care interacţionează cu sistemul nervos al intestinului şi influenţează răspunsul imun al intestinului, subliniază dr. Stefanaki.

Alte stiri din Sanatate