Premiera săptămânii. Labirintul 2: ce urmează după Apocalipsă

11 Sep 2015
Anul trecut apariția filmului „Labirintul:Evadarea” a fost bine primit de public. Aducea ceva din serialul Lost, poate diveristatea opțiunilor de pe parcursul filmului, te ține pe scaun până la final unde venea și o explicație pe care o primeai nu neapărat cu entuziasm, dar o acceptai pentru că era în cheia filmului. Tocmai de aceea continuarea succesului a venit de la sine și rămâne la latitudinea spectatorilor dacă vor „înghite” sau nu continuarea.

Problema continuării este că se transformă din „Lost” în „Return of the Living Dead”. Filmul schimbă complet registrul și se transformă dintr-unul misterios într-unul horror. Nu am citit cartea, dar din câte îmi dau seama, filmul se îndepărtează destul de tare de volumul care-i stă la bază. În fond, a fost alegerea producătorilor cât și cum să se inspire din volumele scriitorului american.

Să nu uităm însă că tocmai acești producători au avut la dispoziție tone de sondaje care să le spună ce vrea publicul. Iar dacă hârtiile au arătat că publicul este unul de vârsta eroilor (se persupune undeva pe la 16-21 de ani) și că aceștia preferă zombii mutanți, orice discuție este de prisos.

În „Labirintul: Încercările focului”, următorul capitol a sagăi, Thomas (Dylan O’Brien) și prietenii săi din Luminiș se confruntă cu cea mai mare provocare de până acum: căutarea indiciilor referitoare la misterioasa și puternica organizație WCKD. Prietenii noștri descoperă curând că locul prietenos în care se aflau nu este defel la fel de prietenos. Ei sunt obligați să evadeze, pentru a nu cade pradă inamicilor, și ia contact cu exteriorul, în căutarea unei facțiuni armate denumite Brațul Roșu, și care are are sediul în munți.

Pentru a ajunge acolo, însă, ei trebuie să treacă prin pământul pârjolit (The Scorch, de aici și titlul). O zonă nepritenoasă populată din plin cu zombi și oameni neprietenoși. Un deșert presărat din loc în loc cu resturile unor clădiri, acum în ruină – un peisaj apocaliptic în toată regula.

Filmul este regizat de Wes Ball, cel care a regizat și prima parte a francizei și care se achită ok de sarcină. Efectele speciale sunt spectaculoase, iar cîteva personaje secundare reușesc să facă atmosferă.

Cam atât despre Maze 2 și premiera lui la cinema. Îl așteptăm pe cel de-al treilea și anticipăm o nouă schimbare de ritm. Da data aceasta, vă divulgăm câte ceva din finalul filmului, băieții sunt mari și au câteva polițe de plătit. Până când va continua seria? Nu putem știi. Deocamdată James Dashner a publicat patru volume, iar al cincilea va fi pe piață în 2016. Dacă vreți să le citiți, prinele trei au apărut deja, la Editura Litera.

Alte stiri din Film

Ultima oră