Șofer român de TIR: Ajung mai repede din Ungaria în Portugalia, decât să străbat România

11 Apr 2017 | scris de Istvan Deak
Șofer român de TIR: Ajung mai repede din Ungaria în Portugalia, decât să străbat România

La 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, România pare să își fi pierdut speranța pentru o îmbunătăţire semnificativă a infrastructurii. Autostrăzi şi drumuri naţionale moderne care să faciliteze o revigorare economică a ţării. 

Din pacate, s-a făcut mult prea puţin, iar străbaterea României cu maşina rămâne un coşmar. Acest aspect este scos în evidenţă şi de jurnaliştii austrieci de la Die Presse, într-un articol intitulat “Ajungi mai uşor din Ungaria în Portugalia, decât să străbaţi România”.

Lor li se alătură colegii de la Bloomberg, care scriu că, spre deosebire de alte țări din Europa Centrală, precum Polonia sau Ungaria, care s-au folosit de bani europeni pentru a-și pune la punct drumurile, România are probleme cu infrastructura, camioanele făcând slalom printre vacile de pe șosele!

“Drumul de 10 ore prin România a rămas un adevărat coşmar. Infrastructura precară afectează Produsul Intern Brut (PIB) al României”, subliniază austriecii de la Die Presse. Florin Melcescu, 36 de ani, şofer de TIR de peste un deceniu, străbate constant România, în misiunea sa de a transporta marfă în şi din Europa de Vest.

“Am fost martor la modul în care Ungaria şi Polonia şi-au îmbunătăţit infrastructura cu fonduri din partea Uniunii Europene. În Romania, care a aderat mai târziu, persistă pauza. Aşa suntem obligaţi să străbatem Carpaţii pe drumuri cu o singură bandă de circulaţie, de multe ori cu un trafic îngreunat de ciurdele de vaci sau caii rătăciţi. Drumurile sunt catastrofale. Când ajungem la graniţa cu Ungaria mai pierdem vreo cinci-şase ore, fiindcă ne aşteaptă o coadă de 15 kilometri la ieşirea din ţară”, se plânge bărbatul, pentru Bloomberg, în timpul unei pauze obligatorii.

Austriecii consideră că acesta este principalul motiv pentru care economia Romaniei întârzie să îşi revină. “Infrastructura precară împiedică revigorarea ţării postcomuniste. Creşterea economică este sub cea a statelor vecine, chiar dacă Guvernul plănuieşte o aderare la Zona Euro în 2019. Străzile pline de gropi şi reţeaua învechită de cale ferată sperie investitorii străini”, notează Die Presse.

“În 2012, Daimler a optat pentru o investiţie de 800 de milioane de euro în Ungaria, în detrimentul României, tocmai din cauza infrastructurii, chiar dacă asta a însemnat forţă de muncă mai scumpă. România, a doua cea mai săracă ţară din UE, după Bulgaria, nu şi-a învăţat lecţia nici acum.
Cu aceste cifre, România este ultima în Uniunea Europeană, conform unui raport al Comisiei Europene. Aproape 40% dintre drumurile din a şaptea cea mai mare ţară a Uniunii Europene sunt de proastă calitate”, adaugă sursa citată.

“Va mai trece mult timp până vom avea autostrăzi care să străbată țara. Eu mă simt relaxat abia după ce las graniţa în urmă. În momentul acesta, este mult mai uşor să ajung din Ungaria în Spania sau Portugalia, decât să străbat România”, conchide Florin Melcescu.

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Externe

Ultima oră