Platforma pentru înregistrarea formularului de localizare (PLF) devine operaţională de duminică. Formularul este obligatoriu, începând din 20 decembrie, pentru intrarea în România

18 Dec 2021 | scris de A.V.
Platforma pentru înregistrarea formularului de localizare (PLF) devine operaţională de duminică. Formularul este obligatoriu, începând din 20 decembrie, pentru intrarea în România

Formularul digital de intrare în România, de localizare a persoanelor – așa numitul PLF – devine obligatoriu începând din 20 decembrie, iar platforma de înregistrare devine funcțională de duminică.

Forumularul (PLF) va putea fi  completat începând cu data de 19 decembrie, electronic, pe plf.gov.ro, autorităţile informând că acest document nu trebuie tipărit. Verificarea formularului nu afectează timpul de aşteptare la intrarea în țară. El poate fi descărcat și pe  telefoanele mobile, dar este citit și automat în dispozitivele poliţiştilor de frontieră.

Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), Cătălin Chirca, a declarat sâmbătă că specialiştii fac ultimele testări la această aplicaţie, care va putea fi folosită începând de duminică.

„Formularul digital de intrare în România va putea fi completat doar electronic din aplicaţia plf.gov.ro, dezvoltată de STS, pe baza cerinţelor operaţionale stabilite de autorităţile medicale. Aplicaţia PLF.gov.ro va deveni operaţională începând de duminică, 19 decembrie, astfel încât cei care vor intra în ţară în data de 20 decembrie să aibă timpul necesar să completeze formularul. În acest moment, colegii mei realizează ultimele testări de securitate şi de performanţă, iar începând de mâine, de pe orice telefon, tabletă sau calculator cu conexiune la internet va putea fi accesată această aplicaţie”, a  transmis Cătălin Chirca.

El a menționat că acest formular cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la: identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în ţară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care îi însoţesc.

“Formularul digital este un instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă, în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră, cu aplicaţia Coronaforms care realizează managementul persoanelor infectate, dar şi cu evidenţa persoanelor. Le recomandăm oamenilor şi le reamintim să completeze toate câmpurile, într-un mod cât mai corect pentru că aplicaţia face validări cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală”, a precizat Cătălin Chirca, citat de news.ro

El a transmis şi care este modalitatea prin care poate fi completat acest formular.

“Înainte de a sosi în ţară, cu câteva ore sau chiar câteva minute, se accesează aplicaţia plf.gov.ro şi se introduce o adresă de e-mail. Mai departe accesăm adresa de e-mail, deschidem mesajul şi intrăm în linkul de accesare. Se completează similar cu aplicaţia de certificat digital şi va putea fi folosită foarte uşor de orice persoană. Introducem toate câmpurile obligatorii, iar ulterior salvăm documentul. Odată salvat acesta nu mai poate fi editat, dacă dorim să actualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular. Instrumentul digital pe care l-am dezvoltat pentru Ministerul Sănătăţii şi autorităţile medicale vine în sprijinul acestora pentru realizarea anchetelor epidemiologice”, a explicat purtătorul de cuvânt al STS, conform news.ro.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră, Fabian Bădilă, a declarat, sâmbătă, că poliţiştii de frontieră află în câteva secunde dacă persoana respectivă are completat sau nu formularul digital de intrare în ţară.

“Poliţistul de frontieră efectuează formalităţile de control prin verificarea automată a paşaportului sau cărţii de identitate pentru a stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile de intrare în ţară. Poliţiştii de frontieră vor verifica autenticitatea şi valabilitatea certificatului verde. După citirea automată a acestor date, în aplicaţia Poliţiei de Frontieră, într-un interval de câteva secunde, poliţistul primeşte confirmarea existenţei sau inexistenţei formularului digital de intrare în România. În funcţie de rezultatul verificării, datele sunt trimise către Direcţia de Sănătate Publică în vederea luării măsurilor ce se impun. Documentul nu trebuie tipărit, el este citit automat prin intermediul dispozitivelor aflate la dispoziţia Poliţie de Frontieră.Verificarea existenţei sau inexistenţei PLF-ului nu va afecta timpul de aşteptare la controlul de frontieră, având în vedere că este citit automat în dispozitivele noastre”, a transmis Fabian Bădilă.

El a exemplificat şi cu câteva situaţii care se pot întâlni în momentul controlului la frontieră.

“Dacă persoana a completat PLF şi nu se impune carantina, aceasta trece prin punctul de frontieră fără alte măsuri. Dacă persoana a completat PLF şi se impune carantina în funcţie de zona sau ţara din care vine, DSP dispune măsura carantinării.  Persoana nu a completat PLF şi se impune carantina în funcţie de zona sau ţara din care vine. DSP dispune măsura carantinării, măsura se comunică judeţului şi persoana are obligaţia legală de a completa în termen de maxim 24 de ore de la data trecerii prin frontieră acest PLF. În caz contrar, DSP dispune sancţionarea contravenţională”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră.

El a precizat că pentru necompletarea formularului digital de intrare în România, este aplicată o amendă între 2.000 – 3.000 de lei.

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră