Care este motivul pentru care extratereștrii nu au vizitat încă Pământul? Oamenii de știință au găsit răspunsul

05 Mai 2022

Astrobiologii cred că civilizațiile extraterestre se dezvolta atât de mult încât ajung în puncte de criză, pierzând șansa de a pleca spre lumi noi, scrie The Telegraph.

Paradoxul Fermi se întreabă de ce extratereștrii nu au vizitat niciodată Pământul, în ciuda faptului că Universul este atât de vechi și atât de vast încât rasele ar fi trebuit să evolueze în călătoriile interstelare și să vină să apeleze până acum.

Acum doi oameni de știință cred că ar putea avea răspunsul.

Astrobiologii dr. Michael Wong, de la Instituția Carnegie pentru Știință din Washington, și dr. Stuart Bartlett, de la Institutul de Tehnologie din California, au emis ipoteza că civilizațiile se epuizează atunci când devin prea mari și tehnice.

Confruntate cu o populație în continuă creștere și cu un consum de energie mare, lumile au ajuns într-un punct de criză cunoscut sub numele de „singularitate” în care inovația nu mai poate ține pasul cu cererea.

Singura alternativă la colaps este abandonarea „creșterii de neînduplecat” și adoptarea unui echilibru care să permită supraviețuirea, dar care împiedică societatea să avanseze sau să se aventureze departe de propriul loc în univers.

„Propunem o nouă rezoluție la paradoxul Fermi: civilizațiile fie se prăbușesc din cauza epuizării, fie se redirecționează către prioritizarea homeostaziei, o stare în care expansiunea cosmică nu mai este un obiectiv, făcând greu de detectat de la distanță." au spus Dr. Wong și Dr. Bartlett în Royal Society Open Science.

„Orice rezultat – trezirea homeostatică sau colapsul civilizației – ar fi în concordanță cu absența observată a civilizațiilor (la nivel galactic).

Marile civilizații ajung la puncte de criză

Cei doi susțin că principiile generale ale vieții sunt universale și că, deși apariția și evoluția vieții pe alte planete rămân speculative, poate fi inevitabilă.

Odată pe drum, viața este probabil să urmeze o traiectorie similară cu civilizațiile de pe Pământ, susțin ei, organizându-se în cele din urmă într-o stare conectată la nivel global, cu tehnologie care are nevoie de cantități tot mai mari de energie pentru a menține creșterea.

Folosind ecuațiile de creștere a orașului, care stabilesc limite pentru cât de mult se pot extinde societățile, experții arată cum civilizațiile mari ajung în cele din urmă la punctele de criză, ceea ce, odată recunoscut, determină o oprire a creșterii ulterioare.

Cercetătorii indică „mini-treziri” similare pe Pământ care au prevenit crizele globale, cum ar fi de-escaladarea armelor de distrugere în masă de la Războiul Rece și interzicerea clorofluorocarburilor (CFC) pentru a repara gaura din stratul de ozon.

Cu toate acestea, civilizațiile extraterestre care sunt aproape de epuizare ar putea fi cel mai ușor de detectat, potrivit cercetării, deoarece ar folosi energia într-o „manieră durabilă”, ceea ce ar oferi un semnal bun care emană din lumea lor.

„Acest lucru prezintă posibilitatea ca multe dintre detectările inițiale de viață extraterestră ale omenirii să fie de genul inteligent, deși nu încă înțelept”, concluzionează ei.

Explicații anterioare

Sugestiile anterioare despre motivul pentru care extratereștrii inteligenți nu au vizitat deja Pământul includ descoperirea unei dificultăți fizice care face călătoria în spațiu imposibilă, indiferent dacă este legată de astronomie, biologie sau inginerie.

Unii oameni de știință au sugerat că extratereștrii pur și simplu nu au ales niciodată să ne viziteze sau, dacă au făcut-o, nu am observat, poate că au sosit înainte ca oamenii să fi evoluat.

De asemenea, este posibil ca civilizații avansate să fi apărut prea recent și prea departe pentru ca extratereștrii să fi ajuns până la noi.

În 2015, oamenii de știință care analizează datele de la telescoapele spațiale Hubble și Kepler au concluzionat că aproximativ 92% din lumi potențial locuibile nu existau atunci când s-a format Pământul, așa că este posibil ca sistemul nostru solar să fie pur și simplu înaintea lor.

Paradoxul Fermi

Paradoxul Fermi își ia numele de la fizicianul italo-american, câștigător al Premiului Nobel, Enrico Fermi, care a remarcat că orice civilizație cu o cantitate modestă de tehnologie de rachete ar putea coloniza rapid o galaxie.

În câteva zeci de milioane de ani - o perioadă scurtă de timp din istoria Universului - fiecare sistem stelar ar putea fi controlat de un astfel de imperiu, a susținut el.

Dar dacă o asemenea ispravă era posibilă, de ce nu existase niciun semn de viață extraterestră sau civilizație? După cum spunea Fermi: „Dar unde este toată lumea?

Când Fermi a făcut pentru prima dată comentariul în 1950, oamenii de știință nu știau de alte planete în afara Sistemului Solar, dar acum au fost detectate mii, multe fiind la distanța potrivită de soare, că apa lichidă ar putea fi prezentă și viața posibilă. .

Ecuația Drake a fost, de asemenea, propusă de radioastronomul Frank Drake în 1961, pentru a calcula șansele de a găsi viață inteligentă în univers. Cu toate acestea, majoritatea variabilelor lui Drake nu au numere ferme, așa că ecuația nu a fost încă rezolvată