VIDEO: Un bărbat paralizat a putut merge cu ajutorul unei tehnologii avansate

24 Sep 2015
VIDEO: Un bărbat paralizat a putut merge cu ajutorul unei tehnologii avansate
Cercetătorii de la Univesitatea California au ajutat un pacient de 26 de ani să meargă din nou, conform unui articol publicat în Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation. Pacientul este paraplegic, neavând funcţii motorii sau senzitive, cu excepţia senzaţiei de vezică plină, scrie abcnews.go.com.

În articol este descris experimentul în urma căruia pacientul a reuşit să facă câţiva paşi. Astfel, în prima parte a experimentului, bărbatul a practicat mersul în realitatea virtuală, în timp ce un electroencefalograf a înregistrat undele cerebrale pentru a vedea cum funcţionează creierul pacientului atunci când simte că merge. Totodată, echipa de cercetători a folosit stimuli electrici pentru a tonifia muşchii atrofiaţi ai pacientului. Acesta a folosit un cadru pentru a se putea mişca,  iar stimulatorul electric a fost conectat la picioare pentru a-l ajuta să păşească.

După mai multe săptămâni de exerciţii şi combinaţii, echipa de cercetători a reuşit să facă pacientul să meargă prin conectarea undelor cerebrale la stimulii electrici de la picior. Pentru a-i asigura stabilitatea şi siguranţa, în timpul mersului pacientul a fost prins într-un ham.

Cercetătorii spun însă că e nevoie de mai multe studii, experimentul lor arătând pentru prima dată că este posibilă reinstalarea controlului creierului asupra mersului după paraplegii provocate de leziuni ale măduvei spinării.

Dr. Miguel Nicolelis, profesor de neurobiologie şi director al Centrului de neuroinginerie al Universităţii Duke, spune că studiul a fost captivant, dar a subliniat că rezultatele trebuie aplicate şi altor pacienţi paraplegici. El a spus că trebuie neapărat ca oamenii de ştiinţă să găsească modalităţi de îmbunătăţire a mobilităţii paraplegicilor.

"Mersul este o funcţie fundamentală pentru oameni", a spus el, subliniind că statul jos poate provoca probleme cardiovasculare. "Efectul în cazul celor care nu merg poate fi dramatic pentru întreg organismul", a adăugat el.

Nicolelis, renumit pentru crearea unui exoschelet controlat cu ajutorul minţii, prezentat la Cupa Mondială, speră ca în următorii ani pacienţii paraplegici să aibă mai multe opţiuni care să-i ajute să meargă din nou.

“Cred că veţi vedea o convergenţă a mai multor tehnici”, a spus Nicolelis  referindu-se la tehnologii ce includ stimularea electrică şi exoscheletele.

Citiţi mai multe ştiri din Ştiinţă!

undefined