A fost descoperit cel mai mare sistem solar din univers

27 Ian 2016 | scris de Gabriela Antoniu
A fost descoperit cel mai mare sistem solar din univers

Planeta 2MASS J2126 a fost prima dată depistată acum câţiva ani. Cercetătorii americani credeau că este o stea eşuată sau o planetă plutitoare. O echipă de astronomi canadieni au stabilit că 2MASS J2126 este destul de mică pentru a fi o planetă vagaboandă, un gigant de gaz aruncat în spaţiu interstelar.

Un grup de cercetători englezi au aruncat şi ei o privire şi au descoperit că aceasta are legătură cu o stea îndepărtată. Calculele lor arată că 2MASS J2126 şi steaua TYC 9486-927-1 se mişcă prin spaţiu cu aceeaşi viteză, pe o traiectorie similară, ceea ce sugerează că sunt legate.

"Este cel mai mare sistem planetar descoperit atât de departe, şi, deşi cei doi membrii ai săi sunt cunoscuţi de 8 ani, nimeni nu a făcut legătura între ei", a declarat  Niall Deacon, astronom la Universitatea Hertfordshire. "Planeta nu e atât de singuratică pe cât credeam la început, dar, cu siguranţă, sunt într-o legătură de la mare distanţă", a mai spus el.

Astronomii au mai stabilit că steaua are o vârstă cuprinsă între 10 milioane şi 45 millioane de ani. Vârsta stelei va permite oamenilor de ştiinţă să stabilească masa lui 2MASS J2126, estimată ca fiind de 11,6 - 15 ori masa planetei Jupiter.

Pentru un tur complet în jurul stelei sale, 2MASS J2126 are nevoie de 900.000 de ani. Pe durata vieţii, 2MASS J2126 a parcurs orbita de peste 50 de ori. Descoperirea noului sistem planetar va fi prezentată într-un articol ce va fi publicat într-un periodic al Societăţii Regale de Astronomie.