O nouă colecţie marca Adrian Oianu va fi lansată pe 7 decembrie: "Eu fac parte din categoria designerilor care îţi fac viaţă mai frumoasă, nu mai uşoară"

21 Noi 2016 | scris de Cristi Semeghin
O nouă colecţie marca Adrian Oianu va fi lansată pe 7 decembrie:

Oianu este primul designer care a lansat, în ţară, trend-ul "România şi românism" în modă, după ce a revenit din Statele Unite după o lungă perioadă de timp petrecuta acolo. "Opt ani am stat acolo şi am revenit pentru că, într-o zi, m-a sunat mama şi mi-a spus: Te mai întorci până mor?". În 2004 s-a întors, dar ştia clar că se va axa pe această idee şi cum vor arăta primele modele.

Pe 8 decembrie, în acest an, Oianu va lansa o nouă colecţie, care se intitulează "Hărnicie". Un titlu la care puţini ne aşteptam, dar despre care vorbeşte în rândurile următoare, într-un interviu adresat exclusiv site-ului miscareaderezistenţă.ro. Designerul realizează, la Smart FM", în fiecare marţi, de la ora 13,00, emisiunea "De vorba cu Oianu".

WhatsApp Image 2016 11 21 at 14.35.41

Oianu despre fenomenul cultural în România

"A existat un fel de modă în România înainte de '89, imitam, erau casele de modă de stat, dar ca fenomen cultural, cum este în multe ţări europene, la noi nu a avut când şi de ce să se dezvolte pentru că am trecut prin lungii ani de comunism. Dacă revedeţi imaginile din '89, să fiți atenți la cum eram îmbrăcaţi atunci, veţi vedea despre ce vorbesc. Aş face o paralelă, să ne gândim cum ar fi fost dacă nu ar fi teatru până în '89, procesul ar fi fost aidoma că acela al modei: atunci ar fi început să existe actori, şcoli, şi am fi început să facem spectacole după ureche, dupa modelul celor din afară. Exact aşa se petrece cu moda", declară creatorul.

"Designerul valoros nu este popular"

"Moda în România este o formă fără conţinut, pentru că în spatele demersului creativ - deşi nu vreau să generalizez, pentru că există şi designeri valoroşi - nu este nimic, nici tradiţie, nici educaţie. Cei mai mulţi copiază superficial elemente care se bucură de succes internaţional sau naţional. Şi-atunci colecţiile sunt trendy. Un designer cu o colecţie autentică n-are cum să fie trendy, pentru că nu e populară, este originală şi unică şi de-abia a lansat-o. Designerul valoros nu este popular.

Demersul se petrece astfel: designer-ul are o poveste, un concept, construieşte o colecţie, care prinde viaţă că un copil, o lansează şi, din piesele respective, unele devin foarte populare. Aceste piese se transformă în trend şi sunt copiate de tot felul de branduri comerciale mai mari sau mai mici.

Din ceea ce am construit eu, a devenit foarte populară o anumită temă, care s-a transformat într-un trend: tricoul românesc, cu algoritmul lui de tradiţional şi urban, acum este sursă de inspiraţie pentru mai mulţi tineri designeri, care sunt în căutarea noului stil, ceea ce pe mine mă face fericit", spune Oianu.

oianu1

"Când creez, nu mă gândesc specific la o femeie"

"Eu cred în haine care au poveste şi semnificaţie. Există design care îţi face viaţă mai uşoară, însemnând haine confortabile, utile, pe care le poţi îmbracă toată ziua şi care servesc specific anumitor scopuri ale activităţii tale. Eu nu sunt genul acela de designer. Eu fac din categoria designerilor care îţi fac viaţa mai frumoasă, nu neapărat mai uşoară. Adică încerc să intru cu hainele mele cât mai mult în fenomenul cultural al modei, să provoc o emoţie, un sentiment, să te fac să te cunoşti mai bine, să te ajut să te înţelegi mai bine, să te ajut să te conectezi mai bine. Şi toate acestea îţi fac viaţă mai frumoasă.

Preocuparea mea porneşte de când am făcut prima schiţa, singurul meu gând este cum să fac haina asta să servească acestui scop, al ridicării calităţii vieţii al celui care o poartă. Sunt preocupat în timpul probelor, ajustărilor, croiului şi coaserii hainei. Când creez, nu mă gândesc specific la o femeie. Acum ducem o viaţă socială, ar fi egocentric să am în minte doar o relaţie a mea directă cu o femeie. Mă gândesc la tipuri de femei care reprezintă un simbol", dezvăluie creatorul.

Oianu, despre nouă colecţie "Hărnicie" care fi lansată online pe 7 decembrie la ora 8 PM

Lansez acum, spre exemplu, o colecţie nouă, care se numeşte "Hărnicie", fetele vor fi prezentate cu mături în mâna. În capul meu este mama, principesa Margareta, Cenuşăreasa şi, în general, nevasta romanului, care orice ar fi, scoate barca la liman: creşte copilul, face carieră, plăteşte facturi, umflă roată la maşină, iar seara e frumoasă, veselă şi te priveşte pe ţine, soţ, cu toleranţă şi înţelegere. N-am cum să nu fiu impresionat de acest tip de femeie. Este o odă adusă hărniciei ei.

Când dă cu mătura, femeia noastră vede pe jos parchet şi podele. Nouă mea colecţie, care va avea cam 30 - 40 de modele, este plină de astfel de texturi în mătase, care sunt modele de parchet şi modele. Continuu cu abordarea mea legată de dualitatea personalităţii feminine, foarte importantă, care o salvează de obicei pe femeie. Am rochii în care faţa şi spatele sunt complet diferite. Şi asta o să vedeţi la lansare, care are loc online, pe Facebook, pe 7 decembrie, la opt seara. Rochiile sunt speciale, dar pot fi purtate la cocktail, party, unele chiar la job. Veţi găsi o mulţime de sarafane şi şorţuri cu cămăşi albe. Să nu ne lăsăm păcăliţi însă, pentru că materialele sunt mătăsuri, danteluri franţuzeşti şi broderie de-a mea, care să ajute la metamorfoza în care cred eu: într-o femeie harnică, întotdeauna veţi găsi o regină", a precizat Adrian Oianu.

Adrian Oianu poate fi găsit la următoarele adrese: site-ul adrianoianu.com; pagina de Facebook Adrian Oianu şi pe Instagram - "adrianoianu".

oianu2

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Life style

Ultima oră