Twitter, Apple, TikTok, IA... 2023 va veni cu haos, penurii și descoperiri tehnologice

02 Ian 2023
Twitter, Apple, TikTok, IA... 2023 va veni cu haos, penurii și descoperiri tehnologice

Criza de sănătate chineză, efecte asupra companiilor majore din tehnologie, evoluții strategice, noi progrese în IA, nu ne vom plictisi anul acesta, scrie L'Express.

Dacă 2022 a fost marcat de atacurile ursului rus, 2023 va suferi efectele tusei dragonului chinezesc. Odată cu relaxarea măsurilor „zero Covid”, China se pregătește pentru un val mare de cazuri - 250 de milioane de infecții au fost înregistrate în primele trei săptămâni ale lunii decembrie. Acest lucru va duce inevitabil la o tromboză a aparatului său industrial și la o scădere a cererii interne.

Săptămâna trecută, fabricile Tesla au fost închise, iar Foxconn, contractorul principal al Apple, a fost încetinit, la fel ca și alți producători de componente. La fel ca la începutul pandemiei, Occidentul va deveni din nou conștient de dependența sa de producția chineză.

Apple va fi primul care va suferi. Producătorul de iPhone s-a bazat pe China pentru aproape toată producția sa. O diversificare complexă a fost inițiată din 2019 către țări precum India sau Vietnam, care produce anumite accesorii precum căștile. Dar mai mult de 90% din producția de iPhone rămâne chineză. Deocamdată, producția de dispozitive în India este de doar 8% din total și nici măcar nu va ajunge la 20% în 2024. Așa că perioada intermediară poate fi dificil de gestionat pentru Apple.

În domeniul inteligenței artificiale, ChatGPT este una dintre cele mai importante descoperiri ale anului 2022. Interfața simplă și distractivă a acestui generator de text este uimitoare. Studiile au arătat că trece chiar și testul Turing, în care un om nu mai este capabil să detecteze producția de la o mașină. ChatGPT va înlocui căutarea clasică? Nu, probabil că nu. În ciuda tuturor defectelor sale, un serviciu precum Google oferă sursa datelor, care este esențială pentru a judeca relevanța unui rezultat. Nu este cazul ChatGPT care redă un paragraf, fără context sau informații despre originea lui. Folosirea lui riscă, de asemenea, să accentueze „prejudecata de confirmare”, în care se caută informații pentru a-și consolida propriile certitudini.
În 2023, va fi lansat succesorul său, GPT-4, de 500 de ori mai puternic. El va fi absorbit și mai multe texte și cunoștințe și va putea genera și mai multe conexiuni.

În ceea ce privește Twitter, singura certitudine este că managementul haotic al noului său proprietar va continua să genereze un tsunami de comentarii. Pe cine va alege Elon Musk să preia conducerea pe care a promis că o va ceda? Să remarcăm pur și simplu că, pentru SpaceX și Tesla, el a fost capabil să se înconjoare remarcabil de bine.

TikTok nu va încheia anul așa cum a început. În primul rând, platforma chineză este acum întruchiparea toxicității rețelelor sociale asupra stării mentale a adolescenților; în aceasta, detronează Instagram (operat de Meta) și Snapchat cu un algoritm care monetizează problemele psihologice. La fel de serioase în ochii guvernului SUA, prezumțiile privind scurgerile de date cu caracter personal către China devin din ce în ce mai presante. TikTok este constrâns de cei doi mari reglementatori digitali planetari, Departamentul de Justiție al SUA și Comisia Europeană, cu cele două reglementări emblematice privind serviciile și piețele digitale. În Statele Unite, una dintre opțiunile care reapar la suprafață este vânzarea de către ByteDance, compania-mamă a TikTok, a activităților americane ale platformei către o companie națională pentru a o controla mai bine.

În sfârșit, va vedea lumina zilei o „super-aplicație” în 2023? Se spune că Microsoft intenționează să dezvolte o aplicație mobilă care să combine mesageria instantanee, rețeaua socială, sistemul de plată, platforma de comercianți, precum WeChat în China. De asemenea, Elon Musk visează să construiască același tip de aplicație universală folosind coloana vertebrală și audiența Twitter, dar și-a ars vasele cu psihodrama permanentă din ultimele săptămâni.

Mai general, imaginea rețelelor de socializare se deteriorează în opinia publică occidentală și, indiferent de operator, construirea unei aplicații multi-servicii necesită mai ales restabilirea încrederii în aceste platforme care au distrus-o metodic.

Alte stiri din Externe

Ultima oră