Spune-mi Ursula. Von der Leyen vrea sa-si schimbe imaginea din "manager dur" în "o mamă și o bunica"

29 Apr 2024
Spune-mi Ursula. Von der Leyen vrea sa-si schimbe imaginea din "manager dur" în "o mamă și o bunica"

Echipa președintelui Comisiei vrea să cunoașteți persoana din spatele biroului. Acum, ea are un nou site web de campanie în nuanțe strălucitoare, împreună cu un nou logo – un cerc de stele aurii care face referire la steagul Uniunii Europene – și cu un nou slogan: „Ursula 2024”, scrie Politico

Crezi că o cunoști pe Ursula von der Leyen? Mai gândește-te.

Cu puțin peste o lună distanță de alegerile UE, echipa lui von der Leyen vrea să transforme imaginea președintelui Comisiei Europene dintr-un dur manager șef de criză într-o mamă și o bunica mai personală și mai caldă, care își dorește ca familia ei să crească într-o Europă sigură.

Este o întoarcere la rădăcinile familiale și distractive ale candidatului principal al Partidului Popular European, care, din 2019, a condus blocul prin pandemie și invazia Rusiei în Ucraina și criza ulterioară a costului vieții.

În 2008, când era ministrul german al familiei, von der Leyen l-a lăsat pe actorul Hugh Jackman să o scoată dintr-un coș de gunoi . Este un contrast puternic cu ultimii cinci ani, în care a devenit cunoscută pentru autodisciplina și pentru că a dormit la sediul Comisiei în timp ce lucrează ore lungi și în weekend.

Acum, ea are un nou site web de campanie în nuanțe strălucitoare, împreună cu un nou logo – un cerc de stele aurii care face referire la steagul Uniunii Europene – și încărcat cu un nou slogan „Ursula 2024”.

Elementul „personal” este cheia, a declarat vineri Alexander Winterstein, purtătorul de cuvânt al campaniei.

„Oamenii o cunosc ca președinte al Comisiei”, a spus Winterstein. „Ceea ce oamenii ar putea ști mai puțin despre cine este ea ca persoană... Cine este Ursula von der Leyen?”

Declarațiile de pe site-ul campaniei sunt semnate cu autograful scris de mână al lui von der Leyen, iar pe site, ea afirmă că „ca mamă a șapte copii, vreau ca copiii copiilor mei să crească într-o Europă sigură și prosperă”.

Această nouă imagine a lui von der Leyen va fi expusă în timpul dezbaterii de luni de la Maastricht, prima dezbatere dintre candidații principali la președinția Comisiei Europene. Acolo von der Leyen va avea ocazia să se confrunte direct cu concurenții ei, inclusiv Anders Vistisen, principalul candidat al grupului de extremă dreapta Identity and Democracy.

#BunicaMândră

Deși strategia de a se concentra mai mult pe personalitatea ei și pe familia ei poate surprinde la Bruxelles, nu este cu totul nouă pentru von der Leyen.

Înainte de a face o intrare surpriză în politica europeană în 2019, personalitatea și viața de familie a medicului născut la Bruxelles erau binecunoscute în politica germană. Ea s-a alăturat primului cabinet al fostului cancelar Angela Merkel în 2005 ca ministru al familiei, după ce a devenit ministrul muncii în 2009. Ea a preluat ministerul apărării în 2014, ceea ce a fost în mare parte văzut ca un eșec .

De-a lungul acelor ani, von der Leyen a vorbit în mod regulat despre ea și familia ei de șapte copii, în special în primii ei ani ca ministru al familiei. Oponenții au criticat-o pentru că și-a expus familia și i-a folosit pentru propriul ei avantaj politic, au spus aceștia.

În primii ei ani politici, von der Leyen a discutat deschis despre dificultățile de a combina cariera și calitatea de părinte, în timp ce lupta pentru grădinița publică ca ministru al familiei. Până în prezent, îmbunătățirea capacității mamelor de a rămâne în forța de muncă rămâne un subiect sensibil din punct de vedere politic în societatea germană.

Făcând acest lucru, ea s-a inspirat potențial de la tatăl ei Ernst Albrecht, un fost politician german și funcționar public european de vârf, care și-a folosit în mod regulat familia în campaniile sale. La un moment dat, chiar și-a prezentat familia într-o emisiune TV punându-și soția și copiii să cânte .

Este puțin probabil ca von der Leyen să ajungă atât de departe.

„Aceasta nu este o campanie prezidențială în stil american”, a spus un purtător de cuvânt al campaniei căruia i s-a acordat anonimatul pentru a vorbi deschis despre campanie. „De exemplu, nu vei vedea familia.”

Totuși, „Ursula” mai are câteva săptămâni pentru a realiza transformarea în #BunicaMândră ( #ProudGrandma ).

Alte stiri din Externe

Ultima oră