Lanțul american de restaurante Cracker Barrel renunță la noul logo după acuzații de ‘woke-ism’ și intervenția lui Trump:„O instituție mândră că este americană"

27 Aug 2025
Lanțul american de restaurante Cracker Barrel renunță la noul logo după acuzații de ‘woke-ism’ și intervenția lui Trump:„O instituție mândră că este americană"

Un episod aparent minor din cultura corporatistă americană a devenit câmp de bătălie între politică și economie. Cracker Barrel, un cunoscut lanț de restaurante cu specific sudist și atmosferă de „Far West”, a încercat să-și modernizeze logo-ul, renunțând la imaginea rustică a „unchiului” fondator. Mișcarea a fost imediat catalogată drept „woke” de către conservatori, declanșând critici virulente pe rețelele sociale și chiar o cădere de peste 10% la bursă. În cele din urmă, sub presiunea simbolică a președintelui Donald Trump și a pieței, compania a făcut pasul înapoi, reafirmându-și identitatea tradițională și „mândria de a fi americană”, screi Le Figaro

Lanțul de restaurante Cracker Barrel este deosebit de îndrăgit de mulți americani: o bucătărie tradițională într-un decor rustic, pe fundal de muzică country, care cucerește o parte a publicului de peste șase decenii. Așa se face că, atunci când compania – ce numără 660 de localuri și are o cifră de afaceri anuală de 3,5 miliarde de dolari – a decis să-și schimbe logo-ul istoric, a stârnit o adevărată furtună împotriva culturii „woke” pe rețelele sociale, și-a văzut acțiunile prăbușindu-se la bursă, și-a divizat angajații... și a provocat chiar o reacție din partea președintelui american. „Cracker Barrel ar trebui să revină la vechiul logo, să-și recunoască greșeala pe baza reacțiilor consumatorilor (adevăratul sondaj de opinie) și să gestioneze compania mai bine ca oricând”, a scris Donald Trump, marți, 26 august, pe platforma sa Truth Social.

Obiectul furiei unei părți a Americii conservatoare: simplificarea și „modernizarea” siglei Cracker Barrel. A dispărut „Unchiul Herschel” – adevăratul unchi al fondatorului Dan Evins – înfățișat odinioară în salopetă, așezat pe un scaun de lemn, cu cotul sprijinit pe un butoi masiv. În locul lui, un simplu hexagon galben, cu numele „Cracker Barrel” inscripționat, reprezintă de acum lanțul de restaurante fondat în 1969 și condus astăzi de directoarea generală Julie Felss Masino, care aprecia anul trecut că firma nu mai era „la fel de relevantă ca în trecut”.

La sfârșitul săptămânii trecute, Cracker Barrel a pierdut pe bursă 94 de milioane de dolari din valoarea companiei, iar acțiunea sa s-a prăbușit cu 7,2%, ajungând la 54,4 dolari. Într-un restaurant din statul New Jersey, la Mount Arlington, noul logo stârnește discuții între angajați și clienți. „L-au scos pe domnul Herschel! O să-mi lipsească? Poate!”, spune o casieră din magazinul de suveniruri alăturat restaurantului, acuzând compania că „face totul mai fad”.

„O instituție mândră că este americană”: Cracker Barrel renunță la schimbarea logo-ului după polemică

Un logo născut mort. Cracker Barrel a renunțat marți la noua sa identitate vizuală, după valul de critici și după ce Donald Trump a acuzat compania că cedează „corectitudinii politice”. „Am spus că vom asculta și asta am făcut”, a transmis grupul pe contul său de X (fost Twitter). „Noul nostru logo va dispărea, iar cel vechi va reveni.”

Anunțul schimbarii logo-ului a stârnit controverse aprinse pe rețelele sociale, în special în cercurile conservatoare. „Nimeni nu a cerut această reinventare «woke» a brandului”, a scris pe X congressmanul republican Byron Donalds, făcând referire la mișcarea progresistă de combatere a discriminării minorităților. Donald Trump Jr. se întreba și el săptămâna trecută: „WTF, ce se întâmplă la Cracker Barrel?”.

Criticile s-au intensificat: contul conservator „Woke War Room” a acuzat compania că a „eliminat o estetică iubită de americani și a înlocuit-o cu o marcă sterilă și lipsită de suflet”. Disputa a afectat și bursa, acțiunile scăzând cu peste 10%.

Marți, Donald Trump a intervenit direct pe platforma sa, Truth Social: „Cracker Barrel ar trebui să revină la vechiul logo, să admită greșeala pe baza reacțiilor consumatorilor (cel mai bun sondaj) și să conducă afacerea mai bine ca niciodată. Au un miliard de dolari în publicitate gratuită dacă joacă bine această carte. Greu de făcut, dar o oportunitate extraordinară.”

Marți seară, după ce Cracker Barrel a anunțat oficial revenirea la logo-ul vechi, Trump a salutat decizia: „Toți fanii voștri apreciază”. Grupul a mulțumit clienților „pentru că și-au făcut auzită vocea și pentru dragostea lor față de Cracker Barrel”, autodescriindu-se drept „o instituție mândră că este americană”. În aceeași zi, acțiunile companiei au crescut cu 6,35% la Wall Street, chiar înainte de confirmarea oficială a revenirii la emblema tradițională.

Lanțul american de restaurante a anulat lansarea noului său logo, în urma criticilor venite din partea conservatorilor și a intervenției președintelui Donald Trump, reafirmându-și atașamentul față de emblema sa istorică.

Un logo născut mort. Cracker Barrel a renunțat marți la noua sa identitate vizuală, după valul de critici și după ce Donald Trump a acuzat compania că cedează „corectitudinii politice”. „Am spus că vom asculta și asta am făcut”, a transmis grupul pe contul său de X (fost Twitter). „Noul nostru logo va dispărea, iar cel vechi va reveni.”

Marți seară, după ce Cracker Barrel a anunțat oficial revenirea la logo-ul vechi, Trump a salutat decizia: „Toți fanii voștri apreciază”. Grupul a mulțumit clienților „pentru că și-au făcut auzită vocea și pentru dragostea lor față de Cracker Barrel”, autodescriindu-se drept „o instituție mândră că este americană”. În aceeași zi, acțiunile companiei au crescut cu 6,35% la Wall Street, chiar înainte de confirmarea oficială a revenirii la emblema tradițională.

Alte stiri din Externe

Ultima oră