Veniturile Pfizer s-au înjumătățit după ce cererea pentru produsele sale Covid-19 a scăzut brusc

01 Aug 2023
Veniturile Pfizer s-au înjumătățit după ce cererea pentru produsele sale Covid-19 a scăzut brusc

Producătorul de medicamente din SUA a generat vânzări de 12,7 miliarde de dolari în cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, în scădere de la 27,7 miliarde de dolari în același trimestru al anului trecut și sub așteptările analiștilor de 13,3 miliarde de dolari, scrie Financial Times.

Vânzările combinate ale vaccinului Pfizer împotriva Covid-19 Comirnaty și ale medicamentului antiviral Paxlovid au fost în valoare de 1,6 miliarde de dolari în trimestrul respectiv, în scădere de la 11,3 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului precedent.

Cauza este frâna bruscă legată de scăderea nevoii de vaccinuri și tratamente împotriva coronavirusului. În detaliu, vânzările vaccinului Comirnaty, dezvoltat împreună cu laboratorul german BioNTech, au scăzut cu 64% pe parcursul unui an. Cât despre cele pentru pilula anti-Covid Paxlovid, acestea au scăzut cu 58%, un prim abandon după o ultimă comandă masivă din partea guvernului american în primul trimestru, scrie Le Figaro

La aceste elemente se adaugă impactul unei tornade care a deteriorat locul de producție din Rocky Mount, Carolina de Nord, pe 20 iulie, a spus Pfizer. Gigantul farmaceutic din New York și-a redus previziunile de vânzări pentru întregul an și acum se așteaptă la o gamă mai restrânsă, între 67 și 70 de miliarde de dolari, față de 67 până la 71 anterior.

Pentru a justifica această decizie, Pfizer menționează și autorizațiile limitate pentru două dintre noile sale tratamente de către autoritățile sanitare americane, în timp ce laboratorul viza o populație mai mare de pacienți. Prima se referă la o formă de cancer de prostată. Celălalt, Abrysvo, este un vaccin împotriva virusului respirator sincițial (VRS), responsabil de bronșiolită, autorizat doar pentru vârstnici.

Pe lângă cifra de afaceri, Pfizer și-a confirmat previziunile pentru toți ceilalți parametri ai grupului. În al doilea trimestru, profitul net a fost de 2,3 miliarde de dolari, sau cu 77% mai puțin decât în ​​aceeași perioadă a anului 2022.

Pfizer se luptă pentru a lansa 19 medicamente noi pe o perioadă de 18 luni pentru a o ajuta să gestioneze scăderea vânzărilor de produse Covid și pierderea exclusivității pentru mai multe medicamente cheie.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră