SABIF: La Ambulanță au fost primite doar două apeluri de la 112

30 Sep 2016 | scris de Magda Marincovici
SABIF: La Ambulanță au fost primite doar două apeluri de la 112

 

"În urma căutărilor efectuate în baza de date a Centrului Unic pentru Apeluri de Urgență 112 București, au fost identificate trei apeluri referitoare la evenimentul descris de dumneavoastră și petrecut în data de 26 septembrie anul curent, la orele 03:23, 04:42 și 04:53", se arată într-un răspuns oficial al STS, potrivit agerpres.ro.

Într-un comunicat, emis vineri, Serviciului de Ambulanță al Municipiului București-Ilfov (SABIF), face următoarele precizări:

În noaptea de 26 septembrie, la dispeceratul SABIF au fost primite doar două apeluri de la Dispeceratul 112.
Primul apel a fost primit de la 112 la ora 3.25. Legătura a fost dată de Dispeceratul 112 numai către SABIF deoarece în această situație, conform indexului de la 112, cazul a fost încadrat drept consultație la domiciliu, cod verde. Nu era necesară punerea în conferință a cazului cu Dispeceratul ISU-SMURD.

Al doilea apel a fost primit de la 112 la ora 4.43. Legătura a fost dată din nou de Dispeceratul 112 numai către SABIF deoarece, probabil, solicitantul a precizat de la începutul apelului că la acestă adresă a mai fost o ambulanță de la SABIF mai devreme și că acum pacientul se simte mai rău. Operatoarea de la 112 a dat direct apelul la SABIF fără a-l pune în conferință cu Dispeceratul ISU-SMURD.

La SABIF nu a existat niciodată al treilea apel. La al treilea apel, de la ora 4.53, Dispeceratul SABIF nu a fost niciodată în conferință cu Dispeceratul ISU-SMURD și nici nu a avut cunoștință de el. Al treilea apel ajuns doar la Dispeceratul ISU-SMURD.

În toate declarațiile, conducerea SABIF a făcut referire doar la cele două apeluri primite la SABIF la orele 3.25 și respectiv 4.43 detaliate mai sus. Doar pe acestea dispeceratul 112 le-a direcționat către SABIF.

Coroborând datele existente în sistem până la acest moment, lucru care s-a putut face după ce STS a comunicat apelurile către Dispeceratele SABIF și ISU-SMURD, iar agențiile implicate au studiat documentele de intervenție, conducerea SABIF a decis să analizeze modul în care Ambulanța tip C2 a ajuns la caz, deși a fost alertată mai devreme decât ambulanțele SMURD. Echipajul de pe Ambulanța de tip C2 va trebui să explice de ce deplasarea la caz a fost peste timpul mediu de răspuns la urgențele de cod roșu, prevăzut în lege, și de ce există diferențe între timpul de ajungere notat în fișa de intervenție și timpul real de ajungere la caz, raportându-ne la timpul extras din tableta echipajului UTIM SMURD și care arată că echipajul UTIM SMURD a ajuns la caz la 5.09.

Ambulanța de tip C2 de la SABIF la momentul intervenției nu dispunea de tabletă. Aceasta, din motive tehnice, fusese trimisă la verificat către STS. Programul de informatizare este în perioada de testare, iar atunci când el va fi funcțional complet, nu vor mai exista dubii asupra timpilor de intervenție. Aceștia sunt înregistrați automat și nu pot fi modificați ulterior. De aceea, conducerea SABIF susține informatizarea sistemului.

Precizăm că în toate declarațiile anterioare, conducerea SABIF a făcut referire la timpii de intervenție comuncați Dispeceratului SABIF de echipajul medical de pe Ambulanța de tip C2, timpi notați manual de medic în fișa de intervenție.Niciodată conducerea SABIF nu a încercat să ascundă date privind intervențiile efectuate de echipajele acestei instituții și a dat dovadă de transparență totală.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră