GHID complet pentru asiguraţii la ASTRA. Cine pierde, cine câştigă din falimentul ASTRA ASIGURĂRI

01 Sep 2015
GHID complet pentru asiguraţii la ASTRA. Cine pierde, cine câştigă din falimentul ASTRA ASIGURĂRI
ASF a publicat un ghid complet pentru persoanele asigurate la Astra, societate aflată în procedură de faliment, dar și pentru persoanele păgubite și care urmează să fie desăpăgubite din Fondul de Garantare a Asigurărilor (FGA). Astfel, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis retragerea autorizației de funcționare și solicitarea intrării în procedura de faliment a societății Asigurare – Reasigurare ASTRA S.A. Consumatorii care au încheiat un contract sau o poliță de asigurare cu societatea Asigurare–Reasigurare ASTRA S.A. sunt rugați să urmărească informațiile publicate de ASF (www.asfromania.ro) și Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), sau să solicite detalii telefonic la numerele de mai jos.

CUM PROCEDEZI ÎN CAZUL UNUI ACCIDENT RUTIER

Persoanele care au suferit un accident auto şi care sunt încadrate în categoria creditorilor de asigurări în relație cu o poliță de asigurare emisă de ASTRA, adică fie persoană păgubită care are drept de reparație pe polița RCA, fie asigurat conform poliței CASCO, potrivit realitatea.net, trebuie să:

- să întocmească constatul amiabil (dacă este un accident în care au fost implicate doar două vehicule şi din care au rezultat doar pagube materiale) sau să se adreseze poliției pe raza căreia s-a produs accidentul, pentru constatare (dacă una dintre părţi nu este de acord cu semnarea acestui document sau dacă în urma accidentului au fost implicate mai mult de două vehicule sau au fost avariate şi alte vehicule/clădiri/bunuri sau au rezultat persoane vătămate corporal sau decedate)

- să se adreseze FGA pentru constatarea şi deschiderea dosarului de daună. FGA va instrumenta dosarul de daună.

Conform legii, falimentul unei societăți de asigurare este hotărât de către o instanță judecătorească. FGA va efectua plățile către creditorii de asigurări de la data rămânerii definitive a hotărârii privind deschiderea procedurii de faliment. Limita maximă a plafonului legal de despăgubire este 450.000 lei/creditor de asigurare.


CÂND SE PUBLICĂ LISTA POTENŢIALILOR CREDITORI DE ASIGURĂRI 

Lista potențialilor creditori de asigurări (asigurat, beneficiar al asigurării sau persoană păgubită în cazul asigurării de răspundere civilă – cei îndreptățiți a solicita compensații de la FGA), rezultate din evidențele transmise de asigurator, se publică de către FGA după 30 de zile de la apariția în Monitorul Oficial a deciziei ASF. Persoanele care nu se regăsesc în lista publicată se pot adresa direct FGA în vederea includerii pe lista potențialilor creditori de asigurări, pe baza documentelor care să susțină cererea. Conform legii, falimentul unei societăți de asigurare este hotărât de către o instanță judecătorească. FGA va efectua plățile către creditorii de asigurări de la data rămânerii definitive a hotărârii privind deschiderea procedurii de faliment în limita plafonului legal (450.000 lei/creditor de asigurare).

CUI MĂ ADRESEZ ÎN CAZ DE DAUNĂ 

Conform Legii nr. 213/2015, art. 12 alin. 1 și 2, FGA va proceda la deschiderea dosarelor de daună, de constatarea tehnică a avariilor, de instrumentarea dosarelor de daună, precum și de avizarea lor din punct de vedere tehnic.  FGA vă va pune la dispoziție modelul de cerere-tip pe care să o completați și vă va informa cu privire la documentele justificative care trebuie să însoțească această cerere. Informațiile vor fi disponibile pe paginile de internet ale FGA și ASF.

Citește aici Ghidul consumatorului (situația ASTRA)
Citește aici o succesiune a etapelor de parcurs în cazul situației ASTRA


Creditorii de asigurări pot solicita plăți, conform Legii nr. 213/2015, cum ar fi:


sumele cuvenite creditorilor de asigurări aferente perioadei neexpirate a contractului de asigurare facultativă, în situația încetării contractului de asigurare;
despăgubirile/indemnizațiile cuvenite creditorilor de asigurări pentru evenimente produse până la maxim 90 de zile de la data pronunțării hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de faliment, în situația în care contractele de asigurare nu au încetat până la acea dată.

În situația unor daune produse anterior deciziei ASF și pentru care a fost deschis dosar de daună la asigurator, dar și în situația producerii în viitor a riscurilor asigurate în perioada de valabilitate a contractului de asigurare, asigurații/beneficiarii asigurării/ persoanele păgubite se pot adresa FGA.

FGA a fost constituit prin lege pentru protejarea asiguraților, beneficiarilor asigurării, precum și terțelor persoane păgubite, în cazul în care societatea asiguratoare se află în stare de faliment. Destinaţia principală a sumelor, aflate la dispoziția FGA, este plata indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate în condiţiile legii, către creditorii de asigurări îndreptățiți ai societăţii de asigurare aflată în faliment, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut de lege.
Pentru informații:


IMPORTANT! - Fondul de Garantare a Asiguraților vă stă la dispoziție la următoarele numere de telefon: 021.211.60.37, 021.211.60.73, sau la adresa de e-mail: office@asf-fga.ro.
ASF vă stă la dispoziție la numărul gratuit de telefon TELVERDE 0800 825 627, office@asfromania.ro, sau pe pagina de Facebook a Autorității de Supraveghere Financiară.

 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră