Incredibil. Cercetătorii au reprodus o parte din creierul unui şobolan

12 Oct 2015
Incredibil. Cercetătorii au reprodus o parte din creierul unui şobolan
După zece ani de cercetări, o parte a creierului de şobolan a fost reprodusă în cadrul unui program informatic de o echipă formată din peste 80 de specialişti din mai multe ţări, anunţă un studiu publicat în revista americană Cell. Peste 31.000 de neuroni reproduşi

Aceste cercetări derulate în cadrul Blue Brain Project, coordonat de Şcoala Politehnică Federală din Lausanne (EPFL) din Elveţia, vizează mai întâi reproducerea completă a creierului şobolanului şi, pe termen lung, să digitalizeze creierul uman pentru a-l înţelege şi a-l studia mai bine. Această primă refacere a unui eşantion de ţesut cerebral şi a modului lui de funcţionare înseamnă peste 31.000 de neuroni, 55 straturi de celule şi 207 diferite sub tipuri de neuroni. Importante eforturi se fac în Europa şi Statele Unite pentru determinarea diferitelor tipuri de neuroni sau de celule cerebrale, pentru a măsura proprietăţile lor electrice şi a cartografia circuitele neuronale şi legăturile lor.

2.000 de legături între fiecare tip de celule cerebrală

Folosind acest noian de informaţii, cercetătorii implicaţi în acest proiect au reprodus o porţiune virtuală din creier, reprezentând diferite tipuri de neuroni din regiunea neocotextului precum şi mecanismele cheie ce controlează funcţionarea lor. Ceea ce a însemnat aproape 40 de milioane de sinapse şi 2.000 de conexiuni între fiecare tip de celulă cerebrală. „Această reconstruire virtuală a necesitat un număr gigantic de experienţe”, precizat Henry Markram de la EPFL . „Ea deschide calea capacităţii de a prognoza fluxul electric în toate cele 40 de milioane de sinapse”, structuri ce permit transmiterea mesajelor electrice sau chimice între neuroni.

Este un prim pas

După ce au încheiat reconstruirea acestei porţiuni din creier, cercetătorii au folosit nişte calculatoare foarte performante pentru a simula comportamentul neuronilor în diferite condiţii. „Este vorba doar de un prim pas”, a spus Henry Markram, care a conceput un instrument de cercetare capabil să digitalizeze anumite caracteristici ale neuronilor şi legăturile care sunt comunte la nivelul creierului.

Alte stiri din Sanatate