Legatura dintre Facebook și manele

07 Ian 2017 | scris de Sebastian S. Eduard
Legatura dintre Facebook și manele

Eu facând check-in la un restaurant scump. Sau la aeroport spunând că plec la Paris. Apoi poză din Paris, să știe lumea că am ajuns. Noii mei adidași cu care merg la sala. Aluzii mai mult sau mai puțin subtile, dar posibil interpretabile în mod ...manelistic

Treaba asta i-a făcut pe tipii de la Kaspersky Lab să facă un studiu și să tragă niște concluzii.

Reţelele de socializare au apărut ca o modalitate de a păstra legătura cu prietenii şi de a împărtăşi cu ei momente importante din viaţă. Rezultatele celui mai recent studiu Kaspersky Lab arată, însă, că social media declanşează emoţii-sentimente negative, de fapt.

Vreau LIKE!
Goana după aprecieri joacă un rol central, 42% spunând că sunt invidioşi când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei. În plus, cercetarea arată că utilizatorii resimt invidie atunci când văd vieţile aparent mai fericite ale prietenilor lor, pe reţelele de socializare.

În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoţii negative, după ce petrec timp pe reţelele de socializare.

Invidia
Utilizatorii intră pe aceste reţele din motive pozitive şi pentru a se distra. Cei mai mulţi (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni şi colegi şi pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-şi crea profilul digital şi a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) şi spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanţe (43%).

În ciuda dorinţei de a avea sentimente pozitive în urma interacţiunilor pe reţelele de socializare, atunci când văd postările fericite ale prietenilor - despre vacanţe, hobby-uri şi petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alţii se bucură de viaţă mai mult decât ei. De exemplu, 59% dintre respondenţi s-au simţit nefericiţi când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitaţi, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanţă ale prietenilor au avut o influenţă negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanţi au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzaţia că trecutul era mai bun decât viaţa lor din prezent, arată Mediafax.

Un cerc vicios
“Legătura noastră cu reţelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viaţa noastră – ceea ce ne facem să ne simţim bine”, spune Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab. “Dar realitatea este că toată lumea face acelaşi lucru, aşa că, atunci când intrăm în contul nostru suntem bombardaţi de imagini cu prietenii noştri care se distrează. Şi ni se pare că aceştia se bucură de viaţă mai mult decât noi. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare şi de ce atât de mulţi se gândesc să renunţe la conturile de pe reţelele de socializare. Problema este că utilizatorii se simt prinşi în capcană, pentru că au atât de multe amintiri frumoase păstrate aici şi nu vor să piardă accesul la ele.”

Happy Yellow Facebook Cover

Alte stiri din It

Ultima oră