Sora Aurei Ion, MESAJ emoţionant la doi ani după tragedia din Apuseni:„lăsaţi pata de sânge să vorbească“

11 Apr 2016 | scris de Mara Răducanu
Sora Aurei Ion, MESAJ emoţionant la doi ani după tragedia din Apuseni:„lăsaţi pata de sânge să vorbească“

"Nu, să nu cumva să credeți că nu mai lupt! Lupt, aşa cum trebuie să lupt, în fiecare zi! Daca nu mai ţip, nu înseamnă că nu mai lupt sau că am uitat, iertat...Mă lupt cu mizeria lor, mă lupt cu actele de corupție, ma lupt cu sistemul „defect”... Băi şi mă enervez când te aud: „Dar tu ce vrei sa faci cu toată chestia asta? „Well, ce ai face tu dacă cineva ţi-ar scoate un ochi? Ai sta pe bara şi ai spune: „Treacă!”, dar daca ti-ai lua un cuțit în inima? Tot „Treacă!”? Dar dacă ţi-ar omorî sora? Tot „Treacă!”? Am avut de ales între a lupta sau a-mi vedea de viața mea (într-un mod egoist). Am ales să lupt! Nu că ar trebui să îi pese cuiva de ce fac eu sau să îmi ridice statuie.... NU! Doar sa lăsati „pata de sânge să vorbească”. Atât mi-a mai rămas, să lupt şi să vorbesc...", a scris Mariana Ciuca pe pagina sa de socializare, potrivit RTV. 

Aura Ion a murit pe 20 ianuarie 2014, după ce avionul în care se afla s-a prăbușit în Munții Apuseni. În accidentul aviatic și-a mai pierdut viața pilotul Adrian Iovan. Tragedia aviatică a scos la iveală hibe catastrofale în ceea ce privește intervenția în cazul situațiilor de urgență. Comunicarea defectuoasă care a făcut ca victimele accidentului să fie găsite abia după șase ore, și nu de autorități, ci de trei moți care au pornit în căutarea aeronavei, după ce au văzut la televizor ce s-a întâmplat.

 

CITIŢI ŞI: Tragediile la români: cum să găsim ţapi ispăşitori sau să mai punem puţină sare pe rană

 

Ce s-a schimbat după tragedia din Apuseni

Tragedia din Apuseni de la începutul anului 2014, în care au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion, a redeschis „Cutia Pandorei“. Atunci, am văzut nişte instituţii ale statului haotice care nu au ştiut cum să coordoneze o misiune de salvare. Ca de obicei au fost demisii şi demiteri, a fost un joc al orgoliilor între STS-Guvern- Minister de Interne-Ministerul Transporturilor, fiecare încercând să paseze responsabilitatea în „ograda“ celuilalt.

Radu Stroe, ministrul de Interne de atunci, şi-a dat şi el demisia după ce a declarat că regretă faptul că „tragedia s-a produs în timpul mandatului său“. Au fost ore care au făcut diferenţa dintre viaţă şi moarte. Ore în care salvatorii au căutat orbeşte, pe o suprafaţă uriaşă, de 200 de kilometri pătraţi. STS nu a reuşit să facă o localizare exactă, motivând că serviciul nu poate localiza decât apelurile făcute de pe telefoanele fixe. Astfel, apelurile făcute la 112 de către supravieţuitori au fost inutile, iar cei care puteau să îi ajute au reacţionat prea târziu.

Aura Ion, tânăra de 27 de ani, a murit îngheţată, după ore de agonie şi aşteptare. S-au făcut şi aici rapoarte, iar după aproape doi ani de anchete, concluzia a fost că tragedia s-a produs din cauza îngheţului care a afectat motoarele aeronavei, iar aceasta nu a mai putut să atingă altitudinea minimă pentru ca zborul să se desfăşoare în condiţii de siguranţă. Raportul realizat după tragedia aviatică din Apuseni, în care au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion, a avut 158 de pagini. Centrul de Investigaţii şi Analiza pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a emis 10 recomandări de siguranţă după accident. Cum rămâne însă cu acest lanţ al slăbiciunilor în care se scaldă- şi le şi place, le şi iese şi le este şi bine- instituţiile statului responsabile în a-i ajuta pe cetăţeni. Aşadar, ce s-a schimbat după...

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră