Studiu. Post intermitent sau dietă zilnică pentru a slăbi?

02 Mai 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Studiu. Post intermitent sau dietă zilnică pentru a slăbi?

Este postul alternativ mai eficient pentru pierderea sau menţinerea greutăţii decât simpla reducere a aportului caloric zilnic? Rezultatele unui nou studiu arată că în timp ce dietele prin înfometare sunt la mare căutare, ele nu sunt mai bune decât cele tradiţionale, bazate pe reducerea aportului de calorii, relatează techtimes.com

Într-un nou studiu, publicat luni în JAMA Internal Medicine, Eric Ravussin, de la Centru de studii biomedicale al Universităţii Pennington, şi colegii săi au analizat eficacitatea postului intermitent, o metodă prin care, pentru a slăbi, numărul de calorii sunt reduse drastic într-o anumită zi, pentru a mânca mai mult decât de obicei în alte zile, non-post. Beyoncé se numără printre celebrităţile ale căror diete se bazează pe postul alternativ.

Ravussin şi colegii săi au descoperit că postul intermitent nu e semnificativ mai bun pentru cei care vor să slăbească sau să-şi menţină greutatea corporală decât dietele prin care se reduce aportul zilnic de calorii.

Participanţii la studiu, atât membri ai grupului supuşi unei diete tradiţionale, cât şi cei din grupul care a postit au pierdut în medie, în 6 luni,  7% din greutate, comparativ cu cei care nu au ţinut nici o dietă. După un an, participanţii din primele două grupuri au pierdut între 5-6% din greutatea iniţială.   

Rezultatele arată că nu există o diferenţă semnificativă între metodele tradiţionale de slăbit şi postul alternativ. "Postul alternativ a fost prezentat ca o alternativă cu potenţial superior la dieta zilnică, de reducere a aportului caloric, pe motiv că e mai uşor de ţinut. Totuşi, din datele noastre reiese că nu este cazul", susţin cercetătorii. 

În cadrul studiului, cei care făceau parte din grupul de post alternativ au consumat în zilele de post 25% din necesarul caloric obişnuit, şi 125% din necesarul caloric în zilele non-post. Pe de altă parte, cei din grupul tradiţional au consumat zilnic 75% din aportul normal de calorii. 

Cercetătorii au mai aflat că nu este uşor să schimbi obiceiurile alimentare ale oamenilor. Un procentaj mare din participanţi, cărora li s-a cerut să postească în cadrul studiului, nu au urmat instrucţiunile şi chiar au renunţat la studiu.

38% din membrii grupului de post alternativ au renunţat înainte de un an de studiu deoarece nu erau mulţumiţi de dietă, în timp ce doar 29% din cei care făceau parte din grupul tradiţional au părăsit studiul. 

"Ştim că restricţiile zilnice de calorii, când trebuie să-ţi numeri caloriile în fiecare zi, sunt dure. Cred că există unele speranţe că postul alternativ sau postul modificat ar putea fi o strategie mai bună sau mai uşoară, dar rata abandonului este un semnal de alarmă", a spus Ravussin.

Cercetătorii au mai aflat că participanţii din grupul de post alternativ au avut tendinţa să trişeze în zilele de post, mâncând mai mult decât le era permis.

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Life style

Ultima oră