Adina Halas a fost in Bodrum și vă povestește cum a fost

09 Aug 2018

Vara aceasta am vizitat locuri noi, in care nu am mai calatorit pana acum. In fiecare an incerc sa aleg cel putin o destinatie in care nu am mai fost, dar am si cateva pe care le accesez in mod constant. O destinatie superba pe care mi-au propus-o cei de la Prestige Tourseste Bodrum. Ajunsa aici am inteles de ce de-a lungul anilor multi prieteni m-au "certat" ca nu ajung in Bodrum in vacanta.

Despre Bodrum

Splendida statiune din vestul Turciei are deschidere la Marea Egee. In Bodrum ai nenumarate variante de a-ti petrece timpul liber, fie ca mergi cu familia si cu prichindeii din dotare, fie ca mergi cu prietenii. De la hoinareala pe stradutele inguste dintre cladirile albe pana la shopping, de la plimbarile cu barca pana la clubbing, de la satele pitoresti la locurile de o frumusete rapitoare in care poti lua masa, Bodrum le are pe toate si inca multe altele!

Spre deosebire de alte statiuni ale Turciei, in Bodrum predomina conceptul de bed & breakfast, pentru toate buzunarele. Exista, bineinteles, si optiuni pentru cei care prefera all inclusive, insa sunt atatea lucruri de vazut si de facut aici, incat este pacat sa nu explorezi cel putin culinar zona, mai ales ca in Bodrum se mananca de la senzational in sus.

Foarte aproape se afla Kos, insula greceasca , asa ca nu este de mirare daca in timpul unei plimbari cu vaporul telefonul va intra pe reteaua vecinilor greci. De altfel, in Bodrum influenta greceasca se simte si exista un mix foarte interesant aici al celor doua culturi.

Sezonul de vizitat Bodrum este din mai pana in octombrie. I se mai spune si „Saint-Tropez-ul Turciei”, deoarece aici aleg sa isi faca vacanta multe celebritati, cum ar fi Beyonce, Sting, Uma Thurman si multi altii. Este la o distanta de doua ore de Bucuresti daca zbori direct, dar se poate zbura si cu escala la Istanbul, cum am zburat noi.

Unde am stat

Pe parcursul sederii in Bodrum am stat la cateva hoteluri extraordinare, pe stiluri diferite, dar care au completat perfect tabloul acestui frumos loc.

• Primul dintre ele a fost Nikki Beach Resort & Spa Bodrum, unde am subscris celebrului lor concept de pool party si am petrecut o zi intreaga impreuna cu gasca mea vesela. Am dansat, am facut poze si filmari, am mancat sushi si alte bunatati si am ras foarte mult. Am incercat sa surprind pentru voi o parte din atmosfera acelei zile in video-ul de mai jos.

Cel mai mult mi-a placut ca peste tot in acest resort de lux ai parte de niste view-uri spectaculoase si nu o data era sa intarzii la cina (desi eu nu intarzii, sunt unul dintre acei freaks, I know! :) ), pentru ca ramaneam pe terasa cu ochii in zare, privind marea.

Atmosfera de luxury lounge m-a insotit in permanenta aici, mai ales ca selectia lor muzicala, semnata Nikki Beach, merge de minune cu peisajele. Dimineata, primul lucru pe care il faceam era sa dau drumul la fondul sonor, si sa pregatesc o cafea intrand deja in filmul acestui loc spectaculos. Seara, la cină, in restaurantul pozitionat astfel incat sa te simti in mijlocul unui tablou arhitectural, am admirat apusul prin paharul cu vin, delectandu-ma cu cea mai buna buffala ever, pe langa alte delicatese, afland povestea acestui concept international de succes rasunator de la Alexandra Savulescu Aydog, o romanca mutata in Bodrum de ani buni, una dintre minunatele noastre gazde de aici.

• Ne-am mutat dupa cateva zile intr-un alt loc minunat, dar in cu totul alt registru. Am stat la The Bodrum by Paramount Hotels & Resorts, un resort foarte mare, opulent si desprins parca din filme. Vila cu piscina in care am locuit avea si lift si am reusit impreuna cu Andreea Gherasim sa ramanem cu gura cascata de auriul care ne inconjura si dupa ce am uitat sa plecam cu liftul, am uitat sa si coboram, asa ca ne-am plimbat intre parter si etajul unu de cateva ori, spre disperarea Iuliei Parlea, care ne astepta ba sus, ba jos. :) In afara de lift era usor sa te pierzi oricum in vila, deoarece avea multe dormitoare si bai care iti luau ochii.

Piscina privata a vilei a fost locul in care am stat impreuna cu gasca la povesti in noapte, dupa ce am cinat la unul dintre restaurantele din incinta resortului, considerat a fi cel mai bun restaurant de peste si fructe de mare din zona. Intr-adevar isi merita renumele! Am cinat intr-o atmosfera splendida, acompaniati de muzica si dansand pe ritmuri orientale si nu numai. Ne-am impotrivit chiflelor calde care acompaniau mezze-le, dar numai pentru a ne impiedica in desertul fabulos! :) Am ales sa nu regret dezmatul culinar, desi a doua zi dimineata imi promiteam ca seara voi fi cuminte si voi sta departe de desert. Imi iesea faza doar o data la doua zile. :)

• Al treilea loc superb in care am fost cazati pe parcursul sederii in Bodrum este Hapimag Sea Garden Resort, un loc cu vegetatie luxurianta, cozy si prietenos, care ne-a dus intr-un alt film, unul in care m-am simtit mai aproape de natura in mijlocul padurii de maslini, urmarind cu privirea o broasca testoasa sau delectandu-ma cu dulciuri sau cocktail-uri in locuri care aratau aparent neconventional, de o salbaticie bine strunita.

Aici am mancat miel pregatit imbietor si servit chiar de catre chef-ul care ne povestea cum isi alege ingredientele si ne imbia sa intingem cu paine in uleiul pe care il produceau acolo, fapt care mi-a adus aminte de o scena din filmul Roma, in care unul dintre protagonisti facea chiar acest lucru, facandu-te sa salivezi instant.

Ce am facut in Bodrum

• Plimbare cu vaporul pe Marea Egee

Asa cum spuneam, in Bodrum ai o multitudine de variante de a petrece timp de calitate. Noi am ales sa ne plimbam jumatate de zi cu un vas de pirati si sa ne oprim sa facem baie in diferite golfuri cu apa cristalina, parca pictata. De regula, cand aud de plimbari cu barca, spun un "nu" hotarat, deoarece nu ma simt confortabil cand simt acel tangaj pe care il face ambarcatiunea pe valuri. In Bodrum, insa, aveam sa aflu in cateva minute ca ma panicasem degeaba, vaporul merge lin si nu am avut absolut nicio senzatie neplacuta, asta pentru ca sunt multe insule in jur si nu sunt valuri. Marea Egee a fost buna cu mine!

• Masterclass in bucatarie

Leyla Kadiroglu de la Prestige Tours m-a invatat sa fac pide, adica pizza turceasca, dupa ce am stabilit ca semanam si la dragostea pentru sport, dar si la cea pentru mancarea buna. :) Am intrat in una dintre bucatariile din Paramount si am si filmat ce am facut pe acolo, asa ca am si dovada ca am devenit experta. :)

Apoi am petrecut o zi superba pe plaja, facand cocktail-uri impreuna cu fetele, cei de la hotel fiind atat de amabili sa ne organizeze fiecareia cate un "coltisor" de lucru.

• Satul Etrim si mestesugul covoarelor

O experienta frumoasa si out of the box a fost vizita in satul Etrim, un sat unde majoritatea se ocupa cu tesutul de covoare din materiale naturale, motiv pentru care nu exista doua covoare identice. Pot fi cumparate de aici sau din multe alte colturi ale lumii, iar preturile sunt pe masura calitatii. Am vizitat si casuta in care a locuit in trecut cea mai varstnica femeie din sat, care desi are peste 100 de ani, face inca sapun de casa si se ocupa de gospodarie. Am cumparat si noi de la dumneaei si am stat la povesti, ocazie cu care am constatat ca umorul ramane neschimbat indiferent de varsta, daca ai norocul sa il detii.

Mirosul, culorile, florile, catelul bland si frumos care se lipise de mine sa il dezmierd, dar fara sa-mi ceara insistent, cuptorul in care se facea gozleme, tihna locului si sunetele scoase de animalele din ograda m-au teleportat in senzatia de bine din copilaria mea de la bunici.

• Cina in Gumusluk

Atmosfera de basm m-a inconjurat si cand am mers in Gumusluk, o asezare cu un golf superb, animat seara de seara, cand multi vin sa ia cina la unul dintre restaurantele de aici, unde meniurile abunda in peste si fructe de mare, proaspete si preparate demential. Am stabilit cu Sandra Stoicovicica suntem in Avatar, uimite de culorile care ne inconjurau. Florile superbe si copacii fara frunze, vopsiti in alb, in care erau agatate zeci de lampioane colorate, specifice locului, ne-au lasat fara cuvinte pe toti. Am mancat genial la restaurantul Mimoza si am baut Raki, aceasta fiind traditia locului.

Desi nu m-a prins niciodata trendul cu pozele facute in oglinda de la baie, trebuie sa marturisesc faptul ca m-am lasat influentata de atmosfera din Gumusluk si m-am pozat in oglinda de deasupra lavoarului. Mi-am petrecut cu Iulia Parlea mult timp acolo, pentru ca unul dintre baietii din gasca ne spusese ca atatea flori cate vazuse ducandu-se la baie, gasim doar intr-o florarie. Si chiar asa era. Drumul catre baie era o alee lunga, in aer liber, cu vegetatie luxurianta, flori fucsia, lampioane colorate (am aflat ca se numesc kabak lamba) agatate in copaci, muzica orientala si multe alte detalii care ne-au facut sa zabovim acolo, picate in admiratie, pana cand a venit cineva dupa noi sa ne anunte ca se serveste felul principal. :) Din pacate, am sters poza accidental in zilele care au urmat.

Am aflat cu ocazia vizitei in Gumusluk faptul ca Bodrum are cam 600 de locuri magice, sate pescaresti, cu golfuri de vis, unde seara este aceasta atmosfera feerica. Tot ce trebuie sa faci este sa intrebi localnicii sau sa faci o mica documentare online si poti trai una dintre cele mai frumoase experiente ever.

• Sporturi de apa

Imi place sa fac sport si sunt mereu in miscare, insa sporturile de apa nu sunt tocmai punctul meu forte, asa cum povesteam mai devreme. Cu toate astea, am intrat in atmosfera alaturi de gasca vesela de jurnalisti, bloggeri si influenceri si cat ai zice "peste" faceam stand up paddle, sub indrumarea lui Cemil, unii dintre instructorii de la watersport spot-ul din cadrul resortului Hapimag.

M-am ridicat in picioare destul de repede (multumesc copanelor mele lucrate intens la sala! :) ) si am reusit sa ma descurc onorabil pentru prima data. Ba mai mult decat atat, am fugit de la stand up paddle direct pe catamaran, pe care afirmasem de multe ori pana la aceasta varsta ca nu ma voi urca. Chiar am si invatat sa il manevrez si mi s-a parut foarte frumoasa plimbarea, mai ales ca depasisem un prag si stabileam chiar eu directia si viteza. Am fost foarte aproape sa incerc waterski, dar eram deja de cateva ore acolo si in curand ne pregateam sa mergem la cina. Asta inseamna un singur lucru: imi trebuie un next time!

• Pranz organic, spa si plaja la Six Senses

Resortul Six Senses ofera o experienta high end in materie de spa. Ca si concept este un spa-hotel de lux, intins pe o suprafata foarte mare, unde ne-am relaxat o zi intreaga si am facut din nou poze superbe in acel peisaj de vis. Cei de la Six Senses cultiva legumele chiar acolo, pe care le folosesc apoi in bucatarie, oferind clientilor numai preparate organice. Pranzul savuros a fost acompaniat de vinul pe care il produceau tot ei si care a trecut testul unor connoiseurs din gasca noastra (da, Cristina Grigore, de tine e vorba!). :)

• In bazar

Ne-am plimbat prin bazarul in aer liber, numit generic asa, pentru ca de altfel vorbim despre centrul istoric, intesat de magazine de toate felurile, cu o atmosfera placuta, plin de culoare si imbietor pentru pasionatii de shopping. Nu am facut nici noi exceptie si din nenumaratele variante pe care le aveam la dispozitie, ne-a casunat aproape tuturor pe niste sandale din sfoara, si mai mult decat atat, ne-am luat cu totii si aceeasi culoare: nude. :) Acum ne amuzam cand ne vedem unii pe altii pe Instagram sau in alte parti cu "sandalele noastre". Imi pare rau ca nu am apucat sa ne facem o poza impreuna incaltati cu ele.

• Culinar

Bodrum este o destinatie obligatorie pe lista oricarui gurmand care se respecta. Indiferent daca esti innebunit dupa peste si fructe de mare sau din contra, nu vrei sa te atingi de ele si in schimb preferi mielul, vita sau alte variante, daca esti foodie, iti trebuie Bodrum! Mezze-le sunt delicioase peste tot, iar singura problema pe care am intampinat-o a fost sa aleg ce sa mananc dintre atatea deliciosenii, astfel incat sa ma recunosc in oglinda a doua zi. :)

In highlights as trece si baclavaua absolut nepamanteana de la La Blanche Resort & Spa si kebap-ul in varianta specifica Bodrumului de la Vogue.

Bodrum a trecut pe lista destinatiilor in care ma voi intoarce. Tu ai fost aici?