Noul Nissan NP300 Navara: Forță, dar nu nepărat brută

28 Apr 2016 | scris de Sebastian S. Eduard
Noul Nissan NP300 Navara: Forță, dar nu nepărat brută

Concurența pe segmentul pick-up-urilor devine din ce în ce mai mare, semn că nișa se mărește și devine din ce în ce mai atractivă. Ultimul membru al familiei este Noua Navara, o mașină care face un salt de la precedentul model, lansat hăăăt departe în istorie. Și care, păstrează ce-i bun de la vechiul model, dar vine și cu foarte multe chestii interesante.

 

Îdeea de bază este că mașina în care intrau doi ingineri în față și trei constructori asiatici, în spate, este chiar istorie. Finisajele și dotările multiple recomanda Noua Navara ca pe mai mult decât o mașină utilitară. Semn că, deși lucrăm în construcții sau suntem fermieri, stilul intră în viața noastră.

 

n2

Cu ce mai vine nou Navara? Cu sistemul Around View Monitor (Sistemul de asistență la parcare cu vedere 360°), NissanConnect şi faruri cu LED (prezente și pe mai rafinatele X-Trail şi Juke) , cu o garanție de 5 ani sau 160.000 km și, evident, cu capacități impresionante de tractare şi sarcină utilă.

 

Confort

Un rafinament sporit și o experiență de conducere în stilul crossoverelor a fost un element-cheie în concepția modelului NP300 Navara. Pentru a realiza acest obiectiv fără a compromite capabilitatea off-road apreciată a vehiculului, Nissan a conceput un sistem nou cu suspensie spate multi-link cu cinci brațe pentru versiunea Double Cab, ceea ce asigură un confort vizibil sporit în timpul călătoriei și o manevrabilitate îmbunătățită, fiind cu 20 de kg mai ușor decât versiunea anterioară cu foaie lamelară.

Modelul King Cab prezintă o versiune substanțial actualizată a concepției arcului lamelar montat pe modelul de generație anterioară. Pe lângă faptul că noul arc suspendat cântărește cu 7 kg mai puțin decât în versiunea anterioară, acesta permite și o îmbunătățire cu 3.1 % a unghiului de atac al roții din spate la versiunea King Cab, reducând în același timp și zgomotul de rulare.

Experimental vorbind, canapeaua din spate și suspensiile fac toți banii – este poate una dintre cele mai vizibile schimbări față de vechea Navara, în care, deseori, puteai crede că locurile din spate au fost special creeate pentru corecție.

 

Tehnologie

In deplin acord cu inovațiile Nissan, NP300 Navara introduce o nouă gamă de tehnologii la bordul vehiculului. Într-un segment care a adoptat într-un ritm lent cele mai recente inovaţii de confort și siguranță, acesta stabilește un nou etalon pentru tehnologia „in-car” accesibilă. Around View Monitor (Sistemul de asistență la parcare cu vedere 360°) și Forward Emergency Braking (Anticiparea frânării de urgenţă) - ambele fiind caracteristici foarte apreciate de siguranță ale modelelor crossover - sunt unice pe piața pick-up-urilor.

 

n4

 

Măsuri suplimentare de siguranță și confort includ funcțiile Cruise Control, Hill Descent Control (Asistență la coborârea în pantă) și Hill Start Assist (Asistență la pornirea din rampă), toate acestea fiind dezvoltate pentru a satisface cerințele specifice ale proprietarilor de NP300 Navara, precum și acces și pornire tip „mâini libere”, cameră video spate și senzori de parcare.

 

Interior

Interiorul a fost reconceput în totalitate iar bordul a fost reproiectat în întregime, cu un aspect sculptat care creează un spațiu mărit al habitaclului și o atmosferă mai deschisă. Scaunele față cu suport pentru coloana vertebrală oferă o ergonomie îmbunătățită, fiind proiectate cu ajutorul unei tehnologii inspirate de NASA.

Alte caracteristici includ climatizare digitală duală pentru versiunile King Cab și Double Cab, precum și un sistem nou de ventilare spate a cabinei și un design nou al scaunelor spate, scopul fiind acela de a oferi pasagerilor un mediu plăcut pentru o călătorie confortabilă.

 

n3

 

Motorizări

Noul motor dCi de 2.3 litri care echipează Navara NP300 este cu până la 24% mai eficient decât cel pe care îl înlocuiește și este cel mai ecologic și economic din sectorul său. Disponibil în două variante de putere utilă, 120kW și 140 kW, versiunea vârf de gamă introduce pentru prima dată în segment tehnologia de supraalimentare dublă (twin turbo) și asigură costuri excepționale de funcționare cuplate cu reducerea semnificativă a emisiilor de CO2.

 

Motoarele foarte performante au nevoie de transmisii pe măsură și încă o dată noul NP300 Navara excelează. Modelul de ultimă generație este disponibil încă de la lansare cu opțiunea de tracțiune față (4x2) sau tracțiune integrală (4x4) și cu opțiunea unei cutii de viteze manuale cu șase trepte sau a unei cutii de viteze automate cu șapte viteze.

 

Evident că cel mai plăcut inimii noastre este motorul de 190 de cai. Dar la fel de bine își face treaba și cel de 160. Ambele, destul de zgomotoase. Lucru nu în totalitate neplăcut. Nu ești într-o mașină care pune mare preț pe silențiozitate, iar zgomotul răgușit, combinat cu poziția la volan și dimensiunile pick-up-ului dau o foarte interesantă senzație de forță.

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Auto

Ultima oră