Noul MINI Clubman se lansează la Frankfurt. Peste șase săptămâni vine și la noi (GALERIE FOTO)

14 Sep 2015
  Noul MINI Clubman se lansează la Frankfurt. Peste șase săptămâni vine și la noi (GALERIE FOTO)
Noul MINI Clubman, care va avea premiera mondială în faţa publicului la ediţia 2015 a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA), intră acum în segmentul premium al clasei compacte datorită spaţiului interior şi versatilităţii extinse, precum şi calităţilor sale de condus. Modelul foloseşte toate inovaţiile tehnologice ale celei mai recente generaţii, şi vine cu o imagine nouă, numeroase elemente practice şi o serie de echipamente care se află în premieră în dotarea unui MINI.

Când vine în România?

Noul MINI Clubman va debuta pe pieţele mondiale, inclusiv România, pe 31 octombrie şi va fi disponibil de la un preţ de 20100 Euro fără TVA (24924 Euro cu TVA) pentru versuinea de motorizare Cooper, de 1,5 litri, 3 cilindri şi 100 kW (136 CP).

Reinterpretare modernă a unui concept classic

Cu patru uşi, emblematicile uşi divizate în spate, cinci locuri şi un interior spaţios şi versatil, noul MINI Clubman aduce conceptul clasic de caroserie shooting brake într-o interpretare modernă, dar şi în segmentul premium al clasei compacte. De asemenea, cel mai recent model este şi cel mai mare al noii generaţii MINI. Automobilul este mai lung cu 27 de centimetri şi mai lat cu 9 cm decât MINI Hatch cu cinci uşi, iar ampatamentul este mai lung cu 10 centimetri. Portbagajul maşinii are un volum de 360 de litri şi poate fi extins la un maximum de 1.250 de litri prin rabatarea spătarului banchetei în raport 40:20:40. Noul MINI Clubman oferă astfel cel mai înalt nivel practic întâlnit vreodată la MINI.

Frână electrica, steptronic în 8 trepte

Pentru un plus al plăcerii condusului, al confortului şi al siguranţei, noul MINI Clubman oferă şi numeroase dotări care apar în premieră la un automobil al mărcii. Acestea includ frână de parcare electrică, transmisie Steptronic cu opt trepte - disponibilă opţional în funcţie de model -, funcţie de reglaj electric al scaunelor şi opţiunea MINI Yours Interior Styles cu rame ale uşilor luminate în spate. Pachetul MINI Excitement cuprinde lumini LED pentru interior şi ambientale, precum şi o proiecţie a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului atunci când se deschide şi se închide automobilul. O altă dotare nouă, care este unică în acest segmentul competitiv, o reprezintă opţiunea Comfort Access, care presupune deschiderea automată uşilor divizate din spate, printr-un gest cu piciorul.

Motorizări și cifre

Lansarea pe piaţă a noului MINI Clubman va avea loc la 31 octombrie 2015, cu trei variante de motorizare, care mai nouă generaţie de propulsoare dispunând de tehnologie MINI TwinPower Turbo pentru un temperament sportiv şi o eficienţă remarcabilă. Motorul pe benzină, cu patru cilindri, care echipează MINI Cooper S Clubman dezvoltă 141 kW/192 CP (consum mediu mixt: 6,3-6,2 l/100 km; emisii CO2: 147-144 g/km). MINI Cooper Clubman este propulsat de un motor pe benzină, cu trei cilindri şi o putere maximă de 100 kW/136 CP (consum mediu mixt: 5,3-5,1 l/100 km; emisii CO2: 123-118 g/km). Un nou membru al gamei de motoare este versiune diesel cu patru cilindri, care dezvoltă 100 kW/150 CP, care echipează MINI Cooper D Clubman (consum mediu mixt: 4,4-4,1 l/100 km; emisii CO2: 115-109 g/km).

Extinderea gamei de motorizări pentru noul MINI Clubman, prezentat la IAA 2015, oferă o varietate suplimentară. Un motor pe benzină, foarte economic, urmează la MINI One Clubman (trei cilindri, 75 kW/102 CP; consum mediu mixt: 5,3-5,1 l/100 km; emisii CO2: 124-119 g/km). În plus, vor exista alte două propulsoare diesel - cu trei, respectiv, cu patru cilindri -, care vor echipa MINI în premieră. MINI One D Clubman (85 kW/116 CP) va fi modelul entry-level (consum mediu mixt: 3,9-3,8 l/100 km; emisii CO2: 104-99 g/km). MINI Cooper SD Clubman (140 kW/190 CP; consum mediu mixt: 6,4-4,6 l/100 km; emisii CO2: 122-119 g/km) va prelua rolul de cea mai puternică variantă diesel (toate datele sunt pentru ciclul de testare EU, depind de dimensiunea anvelopelor alese).
 

Alte stiri din Auto

Ultima oră