C1. City HERO. De luat în calcul după începerea școlii.

20 Sep 2016 | scris de Sebastian S. Eduard
C1. City HERO. De luat în calcul după începerea școlii.

Am stat ceva vreme în cumpănă, până să scriu despre Citroen C1. În primul rând am încercat să îmi temperez entuziasmul. Sunt aici câteva chestii care mi-au făcut cu ochiul rrrău, o să le trecem în revistă...La întrebarea la ce-i bun, răspunsul e tranșant. Stil, economie, smart driving. Că tot au început școlile și circulația prin București este dată peste cap...

Designul

Este primul care îți sare în ochi. Este o „buburuză” încântătoare. Mai ales fața face toți banii. Aș spune că, oarecum, se inspiră din DS3 (are proiectoarele-led intr-o linie interesantă). Iar farurile din „două bucăți” accentuează și ele ideea de eleganță. Plus că, la unele variante ai caroserie bi-ton ceea ce o transformă într-o mașinuță și mai fun...

Airscape

Dacă vrei mai mult decât „acoperiș” în altă culoare și dacă vrei să ai un C1 și mai deosebit, poți apela la un plafon retractabil. Versiunea cu plafon retractabil Airscape este, de asemenea, disponibilă în variantă bi-ton, oferind posibilitatea de a alege o culoare a plafonului în contrast cu nuanţa caroseriei. Pentru plafonul textil sunt propuse trei tipuri de culori, Black, Grey şi o culoare exclusivă pentru noul C1: Sunrise Red.

c12

Motorizări

Avem de unde alege. Și sunt în general motorizări noi. Un Vti 68 în cinci trepte, dar care suportă și o cutie pilotată. Un PureTech 82 BVM (3 cilindri pe benzină, cu o capacitate de 1,2 litri şi 82 CP). Toate sunt economice. In testul nostru, cu un motor de 82 de cai, am obtinut un consum de 4,6 mixt. Am avut si localități, și drum național, și o bucată uriașă de București. În carte scrie 4,3. Deci e bine, se apropie.

Confort

C1 este marchetizat ca City Hero. Nu știu dacă la gropi s-a gândit creatorul sloganului atunci când l-au botezat așa. Personal, nu cred. Ei bine, suspensiile spate sunt extrem de confortabile. Chiar wow, aș putea spune.

c14

Dimensiunile

Găsești ușor loc de parcare. Lungime 3,46m, rază de bracaj 4,80m. Este suficient sau trebuie să detaliem? Iar volumul portbagajului poate fi marit la 780 de litri prin rabatarea scaunelor spate. Ceva tehnologie Funcția Mirror Screen faca ca tableta tactilă de la bord să se conecteze la telefonul mobil și să facă o „copie” după ecranul tău. Inteligent. Mi-a plăcut. De asemenea, noul C1 poate fi dotat cu un sistem de acces şi pornire hands-free, o cameră video pentru marşarier, precum şi cu un sistem de pornire în rampă, pentru un plus de siguranţă.

Ei bine, și chestii nașpa

Ca să evit ironiile – băăă, da de ce nu-ți iei, răspund. Poate că nu...încă!. Pentru că au existat și „chestii” care nu m-au dat pe spate. Unul, evident, ar putea fi prețul. Dacă te apuci să încarci nota, să bifezi opționale, ea poate ajunge...departe. Unde ai și alte opțiuni. Destule, chiar. Alta ar fi cutia pilotată. Merge, dar parcă-parcă, putea merge mai bine. Gap-ul schimbării vitezelor este destul de sesizabil. Evident mult mai puțin sesizabil ca la vechiul C1, dar totuși, deranjant. Sau poate că e doar o chestie de obișnuință.

c11

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Auto

Ultima oră