Noi antibiotice, chiar în microbiomul nostru intestinal!

21 Feb 2017 | scris de Magda Marincovici
Noi antibiotice, chiar în microbiomul nostru intestinal!

În microbiomul intestinal  sunt numeroase bacterii. Acolo, cercetătorii francezi de la INRA și INSERM au descoperit un nou tip de enzime bacteriene, care s-au dovedit capabile să producă peptide cu activitate de antibiotice. Această descoperire ar putea fi folosită pentru punerea la punct a noi antibiotice, ceea ce reprezintă o veste foarte bună, în contextul unui fenomen extrem de periculos cu care ne confruntăm în prezent: rezistența la antibiotice, transmite site-ul topsante.

În acest studiu, cercetătorii au avut în vizor, bacteria Bacillus subtilis, în special, două gene ale acesteia și o enzimă cu potențial de peptidă.

Cercetătorii au reușit să descrie un nou mecanism al acestei enzime, capabil să transforme peptida într-o moleculă bioactivă (calificată epipeptidă), care reușește să inhibe foarte eficient creșterea bacteriei.

Aceste epipeptide reprezintă o nouă clasă de produse naturale care ar putea servi la apariția a noi antibiotice contra bacteriilor gram-pozitive, subliniază autorii acestui studiu, cum sunt bacillus subtilis, dar și stafilococii, enterococii sau streptococii, a căror rezistență la antibiotice reprezintă o problemă majoră de sănătate publică, la nivel global.

Alte stiri din Sanatate