O Aviație nebună, nebună, nebună! 

18 Ian 2024 | scris de Cezar Osiceanu
O Aviație nebună, nebună, nebună! 

La inceput cei care se făceau aviatori și în special piloți erau considerați nebuni și pe bună dreptate dacă ne uităm cu ce avioane zburau! 
Aviația a evoluat și a introdus obligativitatea efectuării unei vizite medicale complexe și multidisciplinare la intrarea în școala de aviație și apoi anuale pe timpul exercitării profesiei până la pensie. 
Un control extrem de amănunțit era cel psihologic iar Centrul de Medicină Aeronautică din București a fost considerat în primele două din Europa pe vremea comunismului. 
Dar a apărut corporatismul în aviație și una din primele măsuri ale acestuia a fost reducerea costurilor cu personalul în special cel aeronautic de bord: piloți și stewardese. Așa ca vizitele medicale au fost reduse ca și conținut, apoi s-au înlocuit centrele naționale specializate ajungându-se chiar până a se semna aptitudinile medicale pentru zbor de către medici de familie (nu în România însă).
Și uite așa a apărut la manșă pilotul german depistat cu probleme la tărtăcuță și care a reușit performanța de a prăbuși un avion al companiei GermanWings Airbus 320 plin cu pasageri! Cel în cauză a blocat ușa de acces în cockpit după plecarea comandantului la toaletă și a ciocnit avionul sau în mod deliberat, conform anchetei oficiale, de munții pe care îi survola. Tot ancheta a prezentat faptul ca pilotul respectiv fusese diagnosticat cu probleme psihice dar de către un cabinet privat care nu a catadicsit să comunice situația către autoritatea aeronautică civilă germană care să suspende licența medicală a acelui pilot! 
Și cu toate acestea “Safety First” din aviație  a fost schimbat în “Money first” iar consecință problemele generate de schimbarea paradigmei de bază nu au întârziat să continue. 
Asa a apărut un nou aisberg care s-a izbit și mai tare de mentalul călătorilor și al personalului aeronavigant odată cu moda “LGBT peste tot și în toate”. În acest fel distinșii pasageri ai curselor aeriene s-au trezit, fără a fi fost întrebați cumva în virtutea dreptului de a alege, cu grațioase domnișoare cu barbă și mustăți la propriu îmbrăcate în rochii și fuste de stewardese care să le servească masa sau băuturile la bordul avioanelor. 
Legat de acest aspect se știe faptul ca mulți pasageri musulmani habotnici, refuză servirea lor la bordul avioanelor de către însoțitorii de bord de sex feminin și solicită chiar, să fie serviți exclusiv de cei de sex masculin. De aceea mă întreb și eu, ca dealtffel  și dvstra stimați cititori, cum vor proceda în cazul de mai sus?!
Trecând și peste acest șoc Aviația a dat piept cu prima parte a unui aisberg mai mare decât cel care a scufundat Titanicul, pentru ca în Anglia s-a aprobat, cum necum, unui pilot bolnav de SIDA să continue profesarea meserie pe motiv ca prin oprirea lui de la zbor i s-ar îngrădi dreptul la muncă!!!
Curios în acest caz a fost ca instanța care a dat acea decizie, neatacată culmea tocmai de către Autoritatea aeronautică civilă a Majestății Sale, nu a ținut cont sau nu a știut de riscurile de infestare ale colegilor acelui pilot, piloți sau stewarzi deopotrivă. Este deasemenea ciudat cum niciuna dintre nenumăratele ONG-uri ce pretind a apăra drepturile pasagerilor și ai consumatorilor, nu au reacționat în vreun fel! 
 Doar ca partea cea mai grea vine abia acum când Autoritatea aeronautică civilă americană FAA a publicat pe site-ul propriu un document incredibil pentru orice om normal și cu scaun la cap! 
Adică suntem informați ca exista un program național de asigurare a diversității și incluziunii a cărui parte legată de aviația civilă este programul destinat persoanelor cu dizabilități!!!
Parcurgând acest program citim și aflăm stupefiați ca:
1. FAA recrutează, angajează, promovează, etc persoane cu dizabilități precum:
- Surditate chiar și totala
- orbire 
- lipsa unor membre parțială sau totală 
- paralizie parțială sau totală 
- epilepsie 
- psihiatrice 
- intelectuale severe 
- nanism 
2. Toate aceste dizabilități trebuiesc în mod obligatoriu a:
- fi fost certificate înainte de angajare de către medici și instituții de profil ale statului american 
- fi permanente și nu corectate complet prin tratamente și intervenții chirurgicale 
- fi in stare să permită angajatului în cauză să își execute munca lui după o perioadă de acomodare rezonabilă 
- permite angajatului respectiv să își desfășoare munca fără a se pune pe el în pericol și nici pe alții!! 
3. Ministerul american al Transporturilor trebuie să atingă un procent de 3% din totalul angajaților săi în cursul anului fiscal în curs! 
Și acum dacă nu mă credeți pe mine vă redau opinia lui Adrian Patrusca publicată în: 
https://m.activenews.ro/externe/Aviatia-americana-angajeaza-persoane-cu-„Grave-dizabilitati-Psihice-si-Intelectuale-186860 
care suna așa:
“ Programul de „diversitate, echitate și incluziune” (DEI) al Aviației Civile Americane arată că „diversitatea face parte integrantă din realizarea misiunii FAA care constă în a garanta călătorii sigure și eficiente (sic!) de-a lungul țării noastre și dincolo de ea”.
Apropo de Sigur și Eficient: până acum, zburai cu frica în sân că pilotul este vaccinat și poate face un atac de inimă la 10.000 de metri înălțime.
Acum, zbori cu frică și pentru că pilotul ar putea și un Nebun, iar mecanicul care a făcut revizia tehnică a avionului un Oligofren.
Cât despre ideea de a fi servit la bord de o stewardesă fără o mână, pe jumătate paralizată, epileptică sau oarbă...” 

Pentru a înțelege și aprecia în mod corect cele de mai sus am să îndrăznesc să vă reamintesc ca sindicatele pilotilor din mai multe state s-au opus cererii de introducere la bordul avioanelor de pasageri a pilotului IA și concomitent de eliminare din cockpit a celui de al doilea pilot uman. 
În concluzie stewardesa lui Patrusca dacă are și barbă și mustăți va putea să devină partenera/partenerul pilotului IA caz în care soțiile/soții pilotilor umani vor putea sta oare mai liniștite sau vom vedea în curând procese de hărțuire- de ce nu și de paternitate, intentate pilotilor IA din partea acelorași stewardese ? Aceasta ca urmare a modului în care sunt create tiparele IA după modelele umane! 
Cum spuneam și în titlu: O Aviație nebună, nebună, nebună!

Alte stiri din Editorial

Ultima oră