Ar trebui proprietarii români de Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de poluare? Ce spune ministrul Mediului

29 Sep 2015
Ar trebui proprietarii români de Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de poluare? Ce spune ministrul Mediului
Nici ministrul Mediului Graţiela Gavrilescu, nici predecesorul său, deputatul UDMR Attila Korodi, nu consideră normal ca românii care deţin maşini VW cu softuri de măsluire a emisiilor poluante să plătească timbrul de mediu. 

Graţiela Gavrilescu a anunţat luni, în Parlament,  înfiinţarea unui Grupul mixt de lucru privind problema Volkswagen la nivelul Ministerului Mediului din vor face parte reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Gărzii de Mediu, Registrului Auto Român (RAR) şi, la nevoie, ai Administraţiei Fondului pentru Mediu. Pe baza discuţiilor şi documentelor solicitate de Grup va fi stabilit exact numărul maşinilor Volkswagen care au intrat în România şi dacă motoarele acestora sunt conforme sau nu.

"Mi se pare anormal ca un cetăţean de bună credinţă, care a dat foarte mulţi bani pentru marca respectivă şi a achiziţionat un astfel de autovehicul, să fie pasibil într-o perioadă următoare să plătească pentru un Euro 6, care se poate dovedi că era de fapt un Euro 4 sau Euro 5", a declarat Graţiela Gavrilescu, subliind că  românii care au cumpărat o maşină nouă ar fi astfel obligaţi să scoată retroactiv bani mulţi din buzunar pentru ceva la care nici nu s-ar fi gândit.

O poziţie similară are şi fostul ministru al Mediului, deputatul UDMR, Attila Korodi. El a declarat marţi, la RFI, că nu e de părere că românii ar trebui să achite diferenţa pentru taxa de poluare. "Nu sunt de părere şi sper ca nici un om din statul român, responsabil în acest domeniu să nu exprime o poziţie care să fie contrară. Statul român trebuie să-şi asume foarte clar şi să facă toate diligenţele ca cetăţenii să nu aibă de suferit", a declarat Korodi.

De altfel, fostul ministru a insistat că statul român este responsabil şi că, din acest motiv, problema nu trebuie rezolvată la nivel individual. Korodi a explicat că, dacă statul român ia în considerare că există pe piaţă motoare care trişează, poate să meargă împotriva celor care produc astfel de motoare, cu certificatele pe care le-a omologat, pentru că, prin falsificarea emisiilor poluante, aceştia au dovedit că sunt de rea-credinţă.

"Din punctul meu de vedere, aici vorbim de o problemă la nivelul României, nu vorbim de o problemă a cetăţenilor, individual, cumpărători de maşini, pentru că în momentul în care tu cumperi de la un producător sau chiar şi second-hand, dar cu certificate adecvate ale maşinii, dar datele acelui certificat sunt eronate voit de către producător, înseamnă că tu nu eşti de vină. Chiar dacă am văzut comentarii, mai ales în zona avocaţilor care până acum au activat în zona taxei auto, eu cred că e o alarmă falsă. Statul român trebuie să găsească o soluţie globală, fără să aibă de suferit cetăţeanul de bună credinţă", a mai spus Attila Korodi.

Citiţi mai multe ştiri din Actualitate!

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră