EXCLUSIV. Primarul general cere ajutorul Guvernului: Este cel mai circulat drum din România

26 Iul 2016 | scris de Gabriela Antoniu
EXCLUSIV. Primarul general cere ajutorul Guvernului: Este cel mai circulat drum din România

miscareaderezistenta.ro: Spuneţi că veţi face revoluţie în traficul din Bucureşti. Fără să fim maliţioşi, cum?
Gabriela Firea: Problema traficului nu are o singură rezolvare. Nu e suficient doar să corelăm semafoarele, pentru că nu vom face altceva decât să distribuim o sarcină supradimensionată de trafic. La fel, nu e suficient să facem parcări la intrările din București, dacă nu vom crea un transport public rapid și predictibil, care să lege aceste parcări de centrul Bucureștiului, astfel încât să fie mai avantajos pentru cetățeni să își lase automobilul în acele parcări. Deci e nevoie de un pachet de soluții, corelate între ele. Pentru a avea un transport public atractiv, trebuie ca acesta să fie mai rapid și mai exact decât un drum cu mașina proprietate personală. Vorbeam de liniile dedicate pentru autobuze și troleibuze. În toate capitalele din statele dezvoltate există așa ceva. Pentru asta nu e nevoie să faci investiții uriașe, ci doar să stabilești trasele și să te asiguri apoi că regula va fi respectată. În final, veți vedea că mulți dintre cetățeni vor prefera să lase automobilul acasă sau la gura de metrou și să își continue drumul cu transportul în comun. Nu susțin că totul se va rezolva peste noapte. Dar veți vedea că într-un timp relativ scurt, situația traficului se va îmbunătăți. Mai trebuie apoi să convingem și Guvernul că finalizarea modernizării Centurii Bucureștiului, cu două benzi pe sens, este o prioritate națională, nu doar a Capitalei. Este cel mai circulat drum din România, dar în fiecare zi avem un trafic infernal, care afectează implicit și traficul din interiorul orașului, pentru că e mai rentabil să faci o oră traversând Bucureștiul, decât să stai trei ore pe centură. Dar repet, nu există o soluție unic miraculoasă pentru traficul din Capitală. Sunt mai multe măsuri, care trebuie implementate simultan, pentru a obține un efect vizibil.

Ce se va întâmpla cu proiectele pentru care s-au dat deja bani pe studii de fezabilitate? Un exemplu este autostrada suspendată. Oprescu a fost un primar bun? Dar Băsescu?
Gabriela Firea: Rolul studiilor de fezabilitate este de a stabili dacă o anumită investiție este rentabilă din perspectivă financiară, în raport cu beneficiul public al cetățenilor. Nu am văzut încă acele studii de fezabilitate la care vă referiți. Vom vedea dacă e oportun să investim în acele proiecte. Ca principiu însă, prioritatea mea nu e să dezvolt proiecte de mare anvergură care necesită resurse multe și un timp foarte mare de execuție. Bucureștenii s-au săturat de proiecte mari începute și care par să nu se mai sfârșească niciodată. Bucureștenii vor rezultate rapide și asta voi încerca să le ofer. Mă voi concentra pe proiecte simple care se pot face într-un timp relativ scurt, dar care pot îmbunătăți vizibil viața bucureștenilor. După ce vom rezolva toate aceste aspecte, care țin de buna funcționare a unui oraș, ne vom putea gândi și la proiecte mai mari pe termen lung. Dar înainte de asta, trebuie să deblocăm orașul, să îl punem în funcțiune. Cred că fiecare dintre predecesorii mei a făcut ceva pentru oraș. Nu le voi nega niciodată meritele. Domnul Băsescu a venit după mulți ani în care nu se făcuse mare lucru în București. Dânsul a venit cu acel stil conflictual care lăsa impresia că e foarte implicat și că se luptă pentru oraș. Eu cred însă că acel stil conflictual a creat și multe blocaje, care persistă până în ziua de azi. Cred că acel model de primar e depășit. Domnul Oprescu a schimbat abordarea și a reușit să termine proiecte mari care fuseseră blocate ani de zile. În ce mă privește, eu mă voi lupta pentru proiectele care pot aduce schimbări rapide și vizibile în viața bucureștenilor.

Citiţi şi:

EXCLUSIV. Ce pregăteşte Primăria Capitalei pentru tineri

Citiţi interviul integral miercuri pe www.miscareaderezistenta.ro

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră