EXCLUSIV.Concedieri în Primăria Generală. Când va fi stabilită noua organigramă

26 Iul 2016 | scris de Gabriela Antoniu
EXCLUSIV.Concedieri în Primăria Generală. Când va fi stabilită noua organigramă

miscareaderezistenta.ro: În structura primăriei sunt 27 de direcţii cu atribuţii specifice. Plus cabinetele Primarului General, ale Viceprimarilor, al Secretarului. Nu este un aparat cam larg? Îl veţi restrânge?
Gabriela Firea: Nu numărul direcțiilor sau al oamenilor ne spune dacă un aparat administrativ e prea larg sau nu. Funcționalitatea este criteriul principal. Vă dau un exemplu. Avem probleme cu absorbția fondurilor europene, iar dacă nu ne mișcăm repede, riscăm chiar să pierdem 187 de milioane de euro de la Uniunea Europeană, alocați pentru reabilitarea sistemului de termoficare. Deci din punctul meu de vedere această zonă a fondurilor europene trebuie consolidată în aparatul Primăriei Generale. Vă mai dau un exemplu: Primăria Generală nu are un departament pentru atragerea investitorilor străini. Nu cred că e suficient să stăm să așteptăm investitorii să vină în București, mizând pe faptul că aici e Capitala. Trebuie să mergem noi spre investitori să le arătăm de ce e bine să investească aici și, mai mult decât atât, să avem un dialog funcțional cu cei care investesc sau vor să investească bani în București. Deci, va trebui să avem o structură nouă. Probabil că în alte zone structurile sunt supradimensionate, iar din punct de vedere funcțional vor trebui fie reduse, fie chiar desființate. Vă amintesc că în plină campanie electorală, primarul interimar de atunci făcea angajări pe bandă rulantă pentru a-și pune oamenii în diverse poziții cheie ale Primăriei. Evident că lucrurile nu pot rămâne așa. Nu sunt genul care să dea vina pe greaua moștenire. Voi face o analiză severă, dar și practică asupra organigramei. Acum se desfășoară un audit financiar și de resurse umane care ne va arăta foarte clar unde e prea mult și unde e prea puțin. În funcție de rezultatul acestui audit, voi stabili arhitectura aparatului administrativ. Vom păstra ce funcționează bine, vom elimina ce e în plus și vom consolida sau vom adăuga acolo unde e nevoie, pentru a atinge un grad optim de
eficiență.

Răspundeţi, împreună cu Consiliul General, de regiile autonome. Doar Metrorex functionează la standarde cât de cât decente, deşi mai sunt multe de făcut, celelalte sunt toate cu probleme. RADET, RATB, ELCEN... Ce veţi face? Veţi schimba managementul şi modul de lucru? Veţi promova managementul extern, prin concurs?
Gabriela Firea: În timpul campaniei am vorbit foarte mult de aceste regii autonome, pentru că aici se regăsesc cele mai multe dintre problemele bucureștenilor, dar și soluțiile la aceste probleme. Vor fi schimbări aici pentru că se impune acest lucru. De pildă, am spus că RATB trebuie să se transforme în societate comercială, 100% în proprietatea municipalității, pentru a deveni eligibilă la accesarea fondurilor europene. Chiar în timpul campaniei, Consiliul General a aprobat deja studiul privind transformarea regiei în societate comercială. De asemenea, am vorbit de biletul unic pentru transportul de suprafață și cel subteran. Anterior, când s-a mai încercat acest lucru au apărut conflicte între managementul RATB și cel al Metrorex. Eu nu voi permite asta. Dacă o soluție e bună pentru bucureșteni, așa cum e biletul unic, managerii regiilor trebuie să găsească o cale de a le implementa. Dacă nu, chemăm pe altcineva care e în stare să ducă lucrurile până la capăt. La fel am avut conflictul dintre ELCEN și RADET, care are la bază un contra-timp între termenele de încasare a facturilor de la bucureșteni și termenele de plată către ELCEN. Văd că unii manageri se uită doar la interesul regiei pe care o conduc, uitând că de fapt ceea ce contează în primul rând e interesul cetățeanului, al bucureșteanului. Toți suntem în slujba cetățenilor, începând cu mine și până la directorii regiilor autonome. Dacă nu se înțelege acest lucru voi face schimbări, fără ezitare. Evident că orice schimbare se va face prin concurs. Dar criteriul principal de măsurare a performanței va fi deservirea cât mai bună a cetățenilor.

Aveţi atribuţii de ordonator principal de credite. Mandatul dvs. este de 4 ani. În Bucureşti sunt probleme vechi de zeci de ani. Realist vorbind şi fără a va cere cifre, câtora dintre ele le veţi pune efectiv punct la sfârşitul mandatului?
Gabriela Firea: Sunt într-adevăr probleme mari, care necesită investiții mari. Dar sunt și multe probleme mai mici care trenează de ani de zile pentru că pur și simplu nu s-a intervenit, fie din nepăsare, fie din cauza unor conflicte, fie din multe alte motive, din punctul meu nejustificate. Nu e vorba doar de amploarea și complexitatea problemelor, ci și de eficiența unui primar. (...) Un exemplu simplu: parcagii care percep ilegal bani de la cetățenii care își parchează mașinile pe spațiul public. E o problemă foarte supărătoare, mai ales în condițiile de trafic din București. Aici nu ai nevoie de investiții. Trebuie doar să aplici legea cu fermitate. Am vorbit cu Poliția Locală să elimine definitiv această problemă. Este primul test, iar dacă problema nu va fi rezolvată, vom aduce pe altcineva în conducere pentru a o rezolva. Sunt multe alte proiecte simple care pot fi rezolvate în mai puțin de un mandat și care pot îmbunătăți vizibil viața bucureștenilor. În mai puțin de un mandat, chiar foarte repede, putem construi parcările la intrările aglomerate din București și din proximitatea unor stații de metrou. În mult mai puțin de un mandat putem integra toate intersecțiile importante în sistemul de monitorizare a traficului și putem reactiva senzorii care acum există, dar nu mai sunt funcționali. În mai puțin de un mandat, putem face operabile benzile de circulație dedicate, exclusiv pentru autobuze și troleibuze, pentru a avea un transport public mai rapid și mai predictibil. În mai puțin de un mandat putem asigura monitorizarea video, prin camere de luat vederi, în proximitatea școlilor, pentru creșterea siguranței elevilor. În mai puțin de un mandat putem activa centrul unic de comandă la nivelul Bucureștiului pentru gestionarea situațiilor de urgență. Sunt multe, multe alte proiecte care se pot implementa rapid și voi face acest lucru.

Citiţi şi:

EXCLUSIV. Ce pregăteşte Primăria Capitalei pentru tineri

EXCLUSIV. Primarul general cere ajutorul Guvernului: Este cel mai circulat drum din România

Citiţi interviul integral miercuri pe www.miscareaderezistenta.ro

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră